Municipiul Paşcani a găzduit, la începutul lunii, prima ediţie a Târgului Regional al Firmelor de Exerciţiu. Evenimentul a reunit 27 de firme de exerciţiu din Regiunea Nord-Est (participare directă), 28 de firme de exerciţiu din ţară, cu participare indirectă, şi trei firme din Republica Moldova.
În competiţiile organizate cu prilejul acestui târg au participat şi două firme de exerciţiu de la Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni: FE Marketing Expert SRL (avându-i ca angajaţi pe elevii Elena Boaru, Gabriel Mitria, Marius Aniţa, Viorica Aldea, Petruţa Ciotină - elevi în clasa a IX-a), firmă coordonată de prof. Amalia Stafie, şi FE Art Peisaj SRL (avându-i ca angajaţi pe elevii Ecaterina Chiţu, Ana-Maria Maftei, Adrian Manolache, Iulian Corbu – elevi în clasa a XII-a), firmă coordonată de prof. Florenţa Bocanci.
Evenimentul s-a desfăşurat pe trei secţiuni: Simpozion, Competiţie şi Târg, la ultimele două secţiuni elevii realizând standuri, după care au încercat să vândă şi să cumpere între ei diferite produse, acest târg având rolul de a dezvolta spiritul antreprenorial al elevilor.
Firmele de exerciţiu de la Colegiul „Vasile Lovinescu” au obţinut 13 premii. FE Marketing Expert SRL a obţinut Premiul I la secţiunea „Cele mai multe vânzări”, Premiul II la competiţia „Virtual Business Challenge”, Premiul III la secţiunea „Cea mai frumoasă mascotă”; Menţiune la secţiunea „Cea mai bună prezentare PPT” şi Menţiune la secţiunea „Cel mai bun slogan”.
„Firma de exerciţiu este o metodă didactică modernă şi interactivă de succes în România, care are drept scop dezvoltarea spiritului antreprenorial al elevilor prin simularea proceselor dintr-o firmă reală. Participarea la această competiţie a fost benefică atât pentru elevi, cât şi pentru noi ca profesori”, ne-a informat prof. Amalia Stafie.
FE Art Peisaj SRL a obţinut Premiul I la competiţia „Virtual Business Challenge”, Premiul I la secţiunea „Cel mai bun site”, Premiul II la secţiunea „Cel mai atractiv stand”, Premiul II la secţiunea „Cea mai frumoasă mascotă”, Premiul II la secţiunea „Cel mai bun catalog”, Premiul II la secţiunea „Cel mai bun spot publicitar”, Premiul III la secţiunea „Cea mai bună prezentare PPT”, Premiul III la secţiunea „Cele mai multe vânzări”.
„Elevii au condus în mod real negocieri, au învăţat să facă afaceri şi să îşi dezvolte încrederea în forţele proprii. Experiența de a conduce direct negocierile şi de a dezvolta spiritul de echipă se poate acumula cu succes, mai ales în cadrul unui târg al firmelor de exerciţiu. Sperăm să fim la înălţime şi la alte competiţii şi târguri viitoare ale firmelor de exerciţiu”, a precizat prof. Florenţa Bocanci.