Programul educaţional desfăşurat sub deviza „Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, în Săptămâna „Școala Altfel”, de colectivul de cadre didactice şi elevi de la Școala Gimnazială Todirești a cuprins, aşa cum am aflat de la directorul şcolii, prof. dr. Lăcrămioara Cocîrlă, un buchet de activităţi.
„Carnavalul primăverii”, „Valorile UE, valorile mele”, „Să fii cel mai bun!”
Astfel, pe parcursul săptămânii trecute, de luni până vineri, elevii sub diriguirea dascălilor au fost antrenaţi în acţiuni precum: „Carnavalul primăverii” (grup ţintă elevii clasei pregătitoare şi elevii claselor I, a III-a şi a IV-a, coordonaţi de înv. Veronica Cioată, înv. Angela Tabarcea, înv. Gheorghe Seserman, înv. George Şveica), activitate care a pus accentul pe dezvoltarea inteligenţei emoţionale, cultivarea şi valorificarea potenţialului creator al elevilor; „Valorile UE, valorile mele” (grup ţintă elevii claselor V-VIII, coordonatori prof. Lia Rudnic, prof. Aurelia Ignat), activitate care s-a desfăşurat în cadrul proiectului naţional „Europa, casa noastră”, în colaborare cu CIED Bucovina (invitaţi Loreta Cauteş, preşedinte GEC Bucovina şi Angela Ioanovici, coordonator centru); „Să fii cel mai bun!”, concursuri interactive cu elevii claselor V-VIII, coordonaţi de prof. Lia Rudnic şi prof. Aurelia Ignat; „Adoptă un stil de viaţă sănătos”, activitate realizată cu elevii clasei a VIII-a (coordonaţi de prof. Lia Rudnic), în colaborare cu dispensarul Todireşti, pentru a marca Ziua Mondială a Sănătăţii.
„Satul nostru prinde rădăcini”, „ONG Salvaţi copiii!”
Activităţile au continuat cu „Satul nostru prinde rădăcini”, care a avut ca grup ţintă elevii claselor V-VIII, coordonaţi de prof. dr. Lăcrămioara Cocîrlă, cu accent pe formarea conştiinţei şi conduitei ecologice a elevilor şi vizând acţiunea de plantare realizată în parteneriat cu Ocolul Silvic Pătrăuţi, care a furnizat în jur de 60 de puieţi de fag; „ONG Salvaţi copiii!”, grup ţintă elevii claselor I-VIII, coordonatori prof. dr. Lăcrămioara Cocîrlă şi prof. Bogdan Ailincă, program de educaţie în care sunt abordate teme precum drepturile copilului, igiena personală, traficul de persoane, drogurile, siguranţa navigării pe internet; „Monumente cultural-istorice din judeţul Iaşi”, grupul ţintă elevii din clasele I-VIII, coordonatori prof. Maria Holotă şi prof. Adrian Marmeliuc, excursie efectuată în judeţul Iaşi cu 84 de elevi şi zece cadre didactice însoţitoare (costurile călătoriei au fost suportate de Vasile Avram, primarul comunei Todireşti), în care au fost vizitate obiective ca Palatul de la Ruginoasa, Mitropolia Moldovei şi Bucovinei, Bojdeuca din Ţicău şi Grădina Copou; „Preţuim valorile satului”, coordonator prof. dr. Lăcrămioara Cocîrlă, proiect menit să promoveze şi să pună în valoare oamenii de cultură plecaţi din satul Todireşti (invitat de onoare fiind prof. univ. dr. Petru Ghervan - fost elev al Şcolii Gimnaziale Todireşti, actualul decan al Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport de la Universitatea Ştefan cel Mare din Suceava).
„Cupa Prieteniei”, „Meserii de altădată” şi „Vreau să aflu!”
Au urmat apoi „Cupa Prieteniei” - Ediţia I (coordonator prof. Ionuţ Geosu), competiţii sportive interşcolare de fotbal - băieţi şi handbal - fete, care s-a soldat cu medalii, cupe şi diplome; „Verdele înseamnă viaţă” (coordonator prof. Lia Rudnic), activităţii de îngrijire a florilor în cadrul proiectului Eco-Şcoala; „Meserii de altădată” (coordonatori prof. Lia Rudnic, înv. Veronica Cioată, înv. Angela Tabarcea), având ca grupul ţintă elevii claselor a III-a, a IV-a şi a VIII-a, cu accent pe meseriile pe cale de dispariţie (olar, rotar, şiţar, potcovar, pictor de cruci, ţesătoare de covoare şi cergi, ceasornicar, sticlar etc.); „Vreau să aflu!”, grup ţintă elevii clasei a VIII-a, coordonator prof. Maria Holotă, acţiune axată pe pregătirea elevilor pe teme ca „Iluzie şi realitate” (analiza şi interpretarea cu discernământ a informaţiilor din mass-media), „Sexualitatea” (pericolul necunoscut al metodelor contraceptive, al bolilor cu transmitere sexuală, consecinţele fizice şi morale ale avortului), „Capcanele adolescenţei” (drogurile, alcoolul, fumatul şi efectul nociv al acestor vicii asupra creşterii şi dezvoltării armonioase a adolescenţilor), „Dragostea” (conştientizarea şi analiza trăirilor specifice adolescenţei).