Apa rece, apa caldă şi căldura au revenit în locuinţele celor 36 de familii din blocul H10, de pe strada Oituz, debranşate de ACET din cauza datoriilor foarte mari şi cu o vechime considerabilă.
Măsura a fost pusă în aplicare sâmbătă, la amiază, iar odată cu revenirea apei reci, cei aproape 100 de locuitori ai blocului beneficiază şi de apă caldă şi căldură, pentru că pot folosi centralele termice de apartament.
„Deoarece condiţiile meteo din cursul zilei de sâmbătă s-au dovedit a fi nefavorabile, înregistrându-se şi o scădere accentuată a temperaturilor exterioare, am luat decizia de a rebranşa blocul la reţeaua de apă rece a oraşului, pentru că multe familii din acest imobil nu aveau cum să îşi asigure căldura şi apa caldă, câtă vreme nu circulă apă prin circuitul centralelor termice de apartament”, a declarat directorul comercial al ACET, Bogdan Cristache.
Măsura este una temporară, dar conducerea ACET nu exclude posibilitatea de a nu le mai „tăia” din nou apa, dacă există interes din partea locatarilor să remedieze ciudata situaţie în care se află.
„Au mai venit doi locatari să achite contravaloarea apei consumate, la zi, dar din păcate, nu erau dintre cei rău-platnici”, a precizat Bogdan Cristache.
Blocul H10 era singurul imobil locuit din Suceava debranşat de la apă rece din cauza unei situaţii extrem de complicate. Pe de o parte, datoriile celor din bloc către ACET au ajuns la peste 15.000 lei, dar cea mai mare parte din bani este datorată de doi, trei locatari, rău-platnici.
În acelaşi timp, cei din bloc au avut ghinionul de a avea mai mulţi administratori care au „băgat mâna” în banii locatarilor, care trebuiau să ajungă la furnizorii de utilităţi, încât oamenii, care nu au mai avut încredere în nimeni, au rămas fără asociaţie de proprietari de aproape doi ani de zile, după ce ultimul administrator s-a „evaporat”, nu fără a lăsa în urmă numeroase întrebări fără răspuns.
„Se încearcă acum convocarea unei noi Adunări Generale a Asociaţiei, să desemneze un nou preşedinte şi apoi un administrator. Sunt paşi necesari, pentru a putea intra în normalitate cu această asociaţie, în care oamenii nu mai erau reprezentaţi de nimeni, nu aveam cu cine încheia un proces verbal de citire a apometrelor sau cui trimite factura de consum”, a adăugat directorul comercial al ACET.
Noua conducere a asociaţiei, dacă va fi desemnată, poate lua măsuri de constrângere a rău-platnicilor, să achite ceea ce au consumat, astfel încât toţi cei din bloc să nu mai sufere din cauza câtorva rău-platnici.