22.838 de elevi din judeţul Suceava, din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, se pregătesc să susţină evaluări naţionale. Pentru prima oară evaluarea acestora se organizează la nivel naţional,ministrul Educaţiei declarând că este necesară o astfel de măsură, în condiţiile în care până la clasa a VIII-a nu exista nici o evaluare. Până în prezent, aceste evaluări s-au făcut în sistem pilot, pe un eşantion de şcoli, însă începând din acest an şcolar evaluările vor avea loc la nivel naţional, cu subiecte unice.
Testările vor începe pe data de 6 mai.
Potrivit insp. Laura Hacman, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava, „7.397 de elevi de clasa a II-a vor fi examinaţi, 7.447 de clasa a IV-a şi 7.994 de clasa a VI-a”.
Elevii claselor a II-a şi a IV-a vor fi evaluaţi la limba română şi matematică, iar cei de-a VI-a vor susţine testarea la limbă şi comunicare şi matematică şi ştiinţe.
Notele nu se vor trece în catalog
În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în două sesiuni: prima sesiune în perioada 6-15 mai, iar a doua sesiune în perioada 20-29 mai.
În prima sesiune, elevii de clasa a II-a vor da lucrare la limba română pe 6 mai şi la matematică pe 8 mai. La clasa a IV-a, proba la limba română se dă pe 13 mai, iar la matematică pe 14 mai. La clasa a VI-a se va da lucrare la limbă şi comunicare, pe 14 mai, şi la matematică şi ştiinţe, pe 15 mai. Sesiunea a doua este planificată pentru elevii care au lipsit din motive întemeiate la prima sesiune.
Testele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate în concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu.
Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
Rezultatele obţinute nu se trec în catalog şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor elevului asupra stadiului competenţelor evaluate.
Fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte.
Modele de teste publicate de Ministerul Educaţiei
Ministerul Educaţiei a menţionat că prin introducerea evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se poate urmări mai bine cum evoluează fiecare elev, dar şi dacă şi unde sunt probleme la nivel de şcoală, de clasă sau de elev.
Prin intermediul acestor testări se va şti în ce măsură elevul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei: scris, citit, socotit, insistându-se, ulterior, pe corectarea eventualelor deficienţe. La finele lunii martie, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a postat pe site-ul subiecte2014.edu.ro/2014modele de teste pentru aceste evaluări naţionale.