Salvați Copiii, Filiala Suceava, organizează, vineri, 4 aprilie, de la ora 17.00, în sala de evenimente din cadrul Shopping City Suceava, un eveniment caritabil susținut de artiști plastici suceveni și de elevi din județ, care au donat obiecte de artă și hand made. La eveniment sunt invitate să participe persoanele care doresc să susțină campania. Orice contribuție va fi o urare de ”Bun venit!” pentru copiii născuți prematur. Evenimentul este susținut de Consiliul Județean Suceava și Shopping City Suceava. Până în prezent, în cadrul campaniei, pentru Suceava, a fost colectată suma de 32.780 lei (4.000 lei – Campanie stradală Vatra Dornei, 25.000 lei – donație ”Bal Vienez”, 3.780 lei – sponsorizare SC Minco Serv Suceava), din necesarul de aproximativ 54.050 lei (echivalentul a 11.780 euro).
Incubator de transport lamaternitateaspitalului din Vatra Dornei
Pentru al doilea an consecutiv, Organizaţia Salvaţi Copiii desfășoară campania “Bun venit pe lume”, pentru dotarea maternităților și secțiilor de nou-născuți. Filiala Suceava derulează campania în județele Suceava și Botoșani. Camelia Iordache, președintafilialei sucevene a Organizaţiei Salvaţi Copiii, ne-a spus că în județul Suceava campania este derulată pentru dotarea cu un incubator de transport a maternității Spitalului din Vatra Dornei, incubator care să deservească Bazinul Dornelor și zona Câmpulung Moldovenesc.
Directorul Spitalului Municipal din Vatra Dornei, Aurel Scurtu, ne-a spus că în spitalul dornean mai există un incubator fix pentru prematuri. „Noul incubator mobil ne este foarte necesar, pentru transportul prematurilor aflaţi în stare gravă. În anul 2013, au fost 150 de naşteri, în anul 2012, au fost 200 de naşteri. Cam 1% din nou născuţi sunt prematuri”, ne-a mai spus Aurel Scurtu.
Pornind de la datele statistice (I.N.S) conform cărora în România mor anual, în medie, 1.900 de copii cu vârsta mai mică de un an, Organizaţia Salvaţi Copiii și-a propus să sprijine alte 25 maternități cu incubatoare pentru a ajuta astfel la prevenirea mortalității infantile și pentru a sprijini gravidele și mamele din 15 comunități să aducă pe lume copii sănătoși și să le ajute la creșterea copiilor lor.
Conceptul creativ al campaniei are ca simbol un body de nou-născut. Astfel, 1.900 de body-uri, reprezentând numărul mediu dedecese înregistrate la nivel național în rândul bebeluşilor, sunt imaginea campaniei în Bucureşti și în cele 13 filiale ale organizaţiei.