Traficul de pe linia feroviară secundară 515 Dorneşti-Putna ar putea fi reluat parţial, pe porţiunea până la Rădăuţi. Directorul Regionalei CFR Iaşi, Iordan Vintilă, a confirmat pentru „Monitorul de Suceava” că la nivelul companiei se face o analiză privind reintroducerea de trenuri pe ruta Suceava-Rădăuţi. Ar fi vorba mai exact de o prelungire a actualelor trenuri Regio, care circulă doar de la Suceava la Dorneşti.
Decizia ar urma să scoată din izolare feroviară locuitorii municipiului Rădăuţi, care ar avea astfel legături asigurate până la Suceava, la trenurile de lung parcurs, spre Capitală, Ardeal sau spre litoralul Mării Negre, în sezonul estival.
„Analizăm această posibilitate, o decizie depinzând în principal de doi factori: starea infrastructurii şi utilitatea trenului. Din ce am studiat până acum, există o concurenţă foarte puternică pe piaţa auto şi vrem să fim siguri că aceste trenuri nu vor circula goale. Este important şi ce reacţie vom avea de la primăria din Rădăuţi şi de la oamenii din zonă”, a declarat Iordan Vintilă.
El a arătat că actuala configuraţie a liniei este o mare problemă, trenurile trebuind să meargă până la Dorneşti, de unde să se întoarcă spre Rădăuţi. Asta înseamnă timp pierdut, în plus starea liniei fiind proastă, ceea ce înseamnă viteze scăzute de deplasare. Pe de altă parte, din zona Rădăuţi au venit multe cereri către CFR privind reluarea traficului feroviar.
Directorul Regionalei CFR Iaşi a mai precizat că în analiza care se face se ia în calcul amenajarea unei staţii intermediare, până la Rădăuţi, pentru muncitorii de la Egger.
Reamintim, circulaţia de pe linia secundară Dorneşti-Rădăuţi-Putna a fost întreruptă în 2012, CFR renunţând să mai opereze şi limitând trenurile doar de la Suceava la Dorneşti, pe porţiunea care face parte din magistrala 500, pe care circulă trenul internaţional de la Moscova la Sofia. Un operator privat a câştigat anul trecut licitaţia pentru închirierea liniei, însă firma a dispărut înainte de a apărea pe piaţă.
Dacă acum se analizează reluarea traficului până la Rădăuţi, restul traseului, până la Putna, nu intră momentan în calcul pentru redeschidere. De amintit că linia secundară 515 continuă de la Gura Putnei până la Nisipitu, în comuna Ulma, însă această porţiune a ieşit definitiv din calcule, după ce a fost distrusă de inundaţiile din 2008 şi abandonată de CFR.
(17 mar 2014, 02:06:29
Daca nu faceti legatura la trenurile directe de la si spre Bucuresti, Iasi Cluj degeaba le puneti
Ar fi cazul sa va grabiti. Dupa cate stiu linia este de pe vremea Mariei Tereza care nu cred ca a „Analizăm această posibilitate, o decizie depinzând în principal de doi factori: starea infrastructurii şi utilitatea trenului. Concurenta a aparut dupa ce v-ati retras. Culmea este ca aceasta concurenta nu merge la gara sa ia pasagerii.