În luna februarie a acestui an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava a desfăşurat 320 de acţiuni de control, în cursul cărora s-au aplicat 127 de amenzi, în valoare totală de 172.850 de lei.
Totodată, în cursul lunii trecute s-au înregistrat 146 de reclamaţii, cele mai multe privind societăţile de telefonie mobilă.
Printre tematicile controalelor desfăşurate de comisarii suceveni, tematici dispuse de Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, se numără respectarea prevederilor legale privind produsele ecologice, privind comercializarea pâinii şi a produselor de panificaţie, respectarea prevederilor legale privind calitatea, modul de comercializare şi etichetare a uleiului de măsline şi a măslinelor.
Deficienţe numeroase
Cu privire la respectarea prevederilor legale pentru modul de comercializare şi etichetare a produselor ecologice, comisarii suceveni au efectuat 13 acţiuni de control, fiind aplicate patru amenzi în valoare de 11.000 de lei.
Potrivit comisarului-şef adjunct Vasile Latiş, „ca deficienţe s-au reţinut: lipsa traducerii în limba română a etichetei, lista incompletă a ingredientelor şi neconsemnarea producătorului sau importatorului pe ambalaj”.
Comisarii suceveni au mai întreprins verificări privind respectarea prevederilor legale la comercializarea pâinii şi a produselor de panificaţie.
S-au efectuat 25 de acţiuni de control, aplicându-se cinci amenzi în valoare de 1.850 de lei.
O altă tematică de control a fost reprezentată de respectarea prevederilor legale privind calitatea, modul de comercializare şi etichetare a uleiului de măsline şi a măslinelor.
S-au efectuat 33 de acţiuni de control, aplicându-se 11 amenzi în valoare de 24.000 de lei. Totodată, s-au oprit temporar de la comercializare produse în valoare de 7.660,43 de lei.
„Ca deficienţe s-au reţinut: lipsa traducerii etichetelor sau informaţiile incomplete de pe acestea”, a mai menţionat Latiş.
( 7 mar 2014, 14:14:13