Situaţia celor 29 de elevi de clasă pregătitoare de la Şcoala Gimnazială Nr. 4 Suceava ai căror părinţi refuză să-i mai lase la şcoală din cauza comportamentului violent al unui coleg de clasă pare departe de a se rezolva.
Revoltaţi de faptul că reprezentanţii unităţii nu au identificat încă o soluţie pentru a-l transfera pe elevul problemă într-o altă clasă, câţiva părinţi au venit la şcoală, miercuri dimineaţă, pentru a purta o serie de discuţii cu conducerea instituţiei.
Părinţii au explicat de ce au ales să recurgă la această formă de protest, justificându-şi hotărârea de a nu-şi lăsa copiii să frecventeze orele de curs printr-o serie de argumente. De menţionat este că nici ieri, cei 29 de elevi nu s-au prezentat la cursuri, aceasta fiind a patra zi în care au absentat.
Părinţii ameninţă că-şi vor transfera copiii în alte clase
Chiar dacă părinţii sosiţi miercuri de dimineaţă la şcoală au expus încă o dată argumentele pentru care nu-şi lasă copiii la şcoală şi au purtat o serie de discuţii cu reprezentanţii unităţii de învăţământ, situaţia de la Şcoala Nr. 4 a rămas tot în coadă de peşte.
Potrivit Elenei Anca Popovici, preşedinta Consiliului părinţilor, „copiii noştri sunt crescuţi într-un mediu nonviolent, dar sunt nevoiţi să înveţe ce este violenţa pentru a răspunde acestui copil cu violenţă. Solicităm transferul copilului, iar în cazul în care nu găsim înţelegere, vom transfera copiii într-o altă clasă, ceea ce ar putea duce la dizolvarea actualei clase pregătitoare. Conducerea şcolii a avut iniţial o atitudine de înţelegere, la fel cum am avut şi noi, dar acum am trecut de compasiunea manifestată iniţial şi cerem măsuri ferme”.
Aceasta a mai amintit de motivele ce au stat la baza deciziei celor 29 de părinţi, menţionând că elevul problemă îşi jigneşte colegii, îi loveşte, îi bruschează şi le vorbeşte urât, perturbând permanent actul didactic.
Nicoleta Nica, un alt părinte, mărturiseşte: „Copilul meu povesteşte acasă cum colegi de ai săi au fost agresaţi sau că elevul cu pricina vorbeşte urât în pauze. Dacă cei mici văd că elevul nu este sancţionat pentru ceea ce face, în inocenţa lor, îl vor imita”.
„Copilul este inteligent, dar are manifestări necontrolate, care nu sunt normale. Ar trebui supravegheat de personal de specialitate, îndrumat într-un colectiv mai mic”, spune îngrijorat un alt părinte.
Conducerea şcolii spune că nu va permite transferul elevilor
De partea cealaltă, Petronela Bobric, directoarea şcolii menţionate, a arătat că ar fi dispusă să-l transfere pe elevul problemă într-o altă clasă, în cazul în care părinţii acestuia sunt de acord.
„N-am nici o soluţie. Nu ştiu, sunt legată de mâini. Regulamentul nu prevede cum să se procedeze în astfel de situaţii”, a spus Petronela Bobric.
Aceasta a mai menţionat că nu va permite transferul în alte clase a celor 29 de copii, motivând că, în timpul anului şcolar, nu este permis transferul elevilor.
Ore cu un singur elev la clasă, asistat de învăţătoare şi un inspector şcolar
În căutarea unei soluţii, conducerea şcolii, în colaborare cu IŞJ Suceava, a decis monitorizarea elevului de către inspectorul şcolar pentru învăţământul primar – Laurenţie Şpac.
Potrivit insp. Laura Hacman, purtător de cuvânt în cadrul IŞJ Suceava, „aceasta este o situaţie în premieră la nivelul judeţului, destul de gravă şi delicată pentru şcoală, în primul rând. Părinţii au cerut sprijinul IŞJ, cerând transferul acestui copil la o altă clasă”. Aceasta a mai menţionat că, având în vedere numărul mare al părinţilor care au recurs la această formă de protest şi a faptului că pot apărea efecte ale neparticipării elevilor la procesul didactic, IŞJ trebuie să intervină.
„Inspectoratul Şcolar a întreprins o serie de demersuri prin inspectorii şcolari de la învăţământul primar, încercând să realizeze asistenţe la clasa respectivă şi prin discuţii cu părinţii elevilor de la clasă. Noi nu avem o problemă doar cu un singur copil, ci şi cu alţi 29 de elevi care nu frecventează cursurile”, a mai menţionat Laura Hacman.
Aceasta a făcut un apel către cei 29 de părinţi de a trimite copiii la şcoală. De cealaltă parte, Laura Hacman a menţionat că elevul trebuie evaluat de experţi ai Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională pentru a se stabili în ce condiţii acesta poate frecventa învăţământul de masă şi dacă pot fi făcute recomandări de integrare.
( 6 mar 2014, 14:34:06