Breteaua de asfalt de la „Zidul Morţii” care a fost deschisă la mijlocul lunii ianuarie a acestui an, pentru şoferi care vin dinspre Gura Humorului, s-a degradat vizibil într-o lună şi jumătate, pe unele porţiuni apărând deja gropi. Drumul a cedat cu precădere în zona de ieşire spre Suceava şi, la cum arată asfaltul, este clar că problemele vizibile acum sunt doar începutul. Practic, asfaltul se macină de la zi la zi, o groapă putând fi făcută cu uşurinţă chiar şi cu piciorul.
Şoferii care trec prin zonă se întreabă cu câţi bani s-a pus asfalt în zonă.
„Lucrare proastă şi mulţi bani băgaţi în buzunare” sau „la acest zid al morţii este o lucrare proastă şi scumpă, se putea face totul cu bani mai puţini şi mai bine”, acestea au fost reacţiile a doi şoferi care treceau ieri dimineaţă prin zonă.
Problemele sunt cunoscute şi de autorităţi. Conform prefectului Sucevei, Florin Sinescu, în zonă este turnat un singur strat de asfalt, iar apariţia unor probleme de acest gen nu este o surpriză.
„În acea zonă, pe acea bretea, este un singur strat de asfalt, este o chestiune asumată, nu sunt realizate celelalte straturi de rezistenţă. Imediat ce vremea ne va permite vom trece la reparaţii în acea zonă, pentru a asigura siguranţa circulaţiei la intersecţia DN 17 cu şoseaua de centură a municipiului Suceava”, a declarat Florin Sinescu.
El a reamintit că deschiderea bretelei, pentru ca şoferii care vin dinspre Gura Humorului să nu mai vireze la stânga, a fost o măsură de urgenţă, care nu era programată, dar care a fost absolut necesară pentru a reduce riscul producerii unor alte accidente grave în zonă.
Circulaţia de la „Zidul Morţii” a fost reconfigurată pe două sensuri de mers de pe data de 18 ianuarie a.c.
Reamintim că patru oameni au murit zdrobiţi de pilonul amplasat în mijlocul DN 17, trei după un accident produs în noiembrie 2012 şi unul după un accident produs pe 3 ianuarie 2014. După ultima tragedie s-au luat multiple măsuri suplimentare în privinţa semnalizării, de limitare a vitezei cu benzi rezonatoare, după care s-a realizat separarea sensurilor de mers.
Pe şantierul şoselei de centură a lucrat firma SCCF Iaşi, beneficiarul lucrării fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) din România
( 6 mar 2014, 03:48:27