Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava are, pentru anul 2014, printre obiectivele principale, menţinerea unui procent de 90 la capitolul intervenţii într-un timp de sub 10 minute la apelurile de urgenţă ale cetăţenilor, atât în mediul urban, cât şi în cel rural. Obiectivul face parte din planul strategic cu principalele obiective care trebuie îndeplinite de IPJ Suceava în 2014, conform raportului prezentat la finele săptămânii trecute preşedintelui Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică (ATOP).
Pe parcursul anului 2013, conform datelor oficiale, poliţiştii au intervenit la aproape 18.000 de apeluri de urgenţă prin Sistemul Naţional Unic 112, în 93,2% din cazuri ajungând la faţa locului în mai puţin de 10 minute. Practic, poliţiştilor li se cere să se menţină la nivelul de anul trecut, răspunderea într-un timp scurt la apelurile 112 fiind esenţială pentru rezolvarea cât mai multor cazuri.
Problema răspunderii într-un timp scurt la apeluri la 112 apare în general în mediul rural, cu precădere în localităţile răsfirate de la munte. Poliţiştii susţin că după înfiinţarea secţiilor rurale, care lucrează în colaborare cu agenţii posturilor comunale, timpii de răspuns la 112 sunt mult mai buni.
Printre indicatorii de performanţă pe care IPJ Suceava şi i-a asumat pentru 2014 se mai numără menţinerea la nivelul anului trecut a criminalităţii stradale sesizate (cea mai scăzută din ţară), reducerea cu 3% a numărului evenimentelor grave comise ca urmare a nerespectării regimului armelor, identificarea în proporţie de 95% a autorilor faptelor de mare violenţă comise asupra persoanelor cu risc victimal, respectiv vârstnici şi minori, menţinerea la nivelul anului 2013 a numărului constatărilor la infracţiunile de evaziune fiscală şi proprietate intelectuală şi creşterea cu 2% a numărului constatărilor pe linie de corupţie.
( 4 mar 2014, 14:21:52