Autobuzul electric pus gratuit la dispoziţia TPL, pentru testare în condiţii reale, s-a dovedit a fi cu adevărat economic.
Deşi cei de la TPL au avut la dispoziţie doar o săptămână pentru a-l testa pe unul din traseele lor de transport public, rezultatele au fost peste aşteptări.
„Pentru 799 de km efectuaţi cu autobuzul alimentat cu energie electrică s-au consumat 576 KW. La un preţ de 0,47 de lei pe KW, rezultă un cost total de 270,72 lei”, a declarat directorul TPL Suceava, Darie Romaniuc.
Comparativ, pentru parcurgerea a 800 de km cu actualele autobuze din dotarea TPL s-ar consuma 350 de litri de motorină, ceea ce, la 5,7 lei pe litru, reprezintă un cost total de aproape 2.000 de lei.
„Valoarea costurilor de funcţionare pentru autobuzul electric este de aproximativ 13,5% din valoarea costurilor de funcţionare pentru un autobuz clasic”, a precizat directorul societăţii de transport public local, care speră ca în cel mult în doi, trei ani, parcul auto să fie dotat cu mai multe autovehicule electrice, ceea ce ar reduce mult costurile de funcţionare.
Autobuzul electric, tras pe dreapta la Suceava, dorit la Botoşani
De aproape o săptămână, autobuzul electric care trebuia să circule prin Suceava inclusiv săptămâna aceasta stă oprit în curtea TPL-ului, după ce Poliţia Rutieră l-a tras pe dreapta, pentru că nu este înmatriculat în România, ci în Olanda.
Poliţiştii au considerat că autobuzul nu poate efectua servicii de transport public local în municipiul Suceava, deoarece TPL nu deţine licenţă de transport şi nici copie conformă pentru respectivul autovehicul. Actele respective se obţin doar de către proprietar, pe o perioadă de minim un an de zile.
În timp ce la noi autobuzul electric stă nefolosit, vecinii de la Botoşani se zbat să îl aducă la ei, să fie folosit de societatea de transport public local.
(19 feb 2014, 15:46:24
Si ce's cu atatea dulapuri in autobuz?
Transporta calatori sau acumulatori fara numar?
Cand e aglomeratie ce faci?
Tot troleibuzele sunt mai bune.