Furturile şi distrugerile provocate la infrastructura feroviară din judeţ s-au menţinut la un nivel destul de ridicat şi în ultimul an, pozitiv fiind însă că nu au existat fapte de o gravitate ridicată, care să pună în pericol iminent siguranţa transportului pe calea ferată. Conform analizei de bilanţ a Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, în 2013 s-au produs peste 40 de furturi şi distrugeri la infrastructură, în scădere uşoară faţă de 2012. Faptele au constat în furturi de la instalaţii CFR ori de componente neutilizate ale căii ferate. Furturile au adus automat şi distrugeri infrastructurii feroviare. În general, hoţii de acest gen caută tot ceea ce înseamnă materiale care pot fi vândute la centrele de colectare a fierului vechi.
Comisarul-şef Florin Catană, şeful Serviciului Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, a declarat: „Reducerea numărului de furturi de acest gen şi depistarea celor care au comis faptele rămân o prioritate a poliţiei noastre, atât pe liniile principale, cât şi pe cele secundare pe care momentan nu mai este trafic”.
El a arătat că în cazul sectorului de linie ferată Gura Putnei-Nisipitu, care este grav avariat şi nu are perspective de a fi redeschis, CFR a acceptat propunerea poliţiei de demontare, însă măsura nu a fost pusă în practică din lipsă de fonduri şi personal.
Numărul destul de mare de linii secundare pe care nu se circulă aduce o vulnerabilitate suplimentară în privinţa furturilor de acest gen.
Judeţul Suceava, ferit de accidente grave la trecerile la nivel cu calea ferată
În altă odine de idei, statisticile arată că în 2013 judeţul Suceava a fost ferit de accidente grave la trecerile la nivel cu calea ferată, fapt pozitiv cu atât mai mult cu cât în judeţ există foarte multe pasaje de acest gen.
În 2013, în judeţ au avut loc patru accidente rutiere la trecerile la nivel cu calea ferată (maşini lovite de tren), faţă de şase accidente în 2012.
„Toate cele patru accidente au fost uşoare, în trei cazuri şoferii fiind răniţi uşor, iar în al patrulea nefiind persoane vătămate. Două dintre autovehicule au fost avariate uşor, iar două grav. În urma avariilor produse, trenurile au cumulat întârzieri de peste 64 de minute”, a declarat comisarul-şef Florin Catană.
În privinţa persoanelor decedate lovite de tren în 2013, au fost doar două cazuri de acest gen, faţă de patru în 2012. Conform anchetei poliştilor, într-un caz a fost vorba de o sinucidere, iar în celălalt de un accident.