Municipalitatea suceveană a declanşat un amplu control la toate asociaţiile de proprietari din oraş, modul de utilizare a banilor încasaţi de la suceveni fiind principala tematică.
„În această perioadă facem verificări la toate asociaţiile pentru a se vedea corectitudinea fluxului de încasări şi plăţi. Banii încasaţi de la proprietarii de apartamente trebuie să ajungă la furnizorii de servicii şi utilităţi în cel mai scurt timp şi să fie repartizaţi conform prevederilor legale, nu după preferinţe”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei, care gestionează Serviciul Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Suceava.
Deocamdată, controlul nu a ajuns decât la un număr redus de asociaţii, în ordine aleatorie, dar acesta nu vizează doar asociaţiile mari, ci chiar şi pe cele cu un bloc, pentru că, din experienţa anilor trecuţi, „surprize” au apărut acolo unde nu se aşteptau.
„Deocamdată nu s-au constatat nereguli foarte mari, probabil şi ca urmare a presiunii foarte mari care există din partea furnizorilor de utilităţi. Dar controlul abia a început”, a precizat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
În alţi ani, din contabilitatea multor asociaţii de proprietari „dispăreau” pentru anumite perioade de timp sume mari, din plăţile făcute de către locatari, banii ajungând de multe ori în conturi bancare individuale, de pe care se încasau dobânzi consistente, sau fiind folosiţi de către cei care îi aveau la îndemână drept un fel de împrumut fără nici un fel de dobândă şi fără garanţii. Au fost şi cazuri în care banii respectivi nu au mai ajuns niciodată acolo unde trebuia, adică la furnizorii de utilităţi şi servicii, care, pentru fiecare lună de întârziere la plata facturilor emise, au perceput penalităţi, conform prevederilor legale, bani care trebuie plătiţi tot de locatari, în cele din urmă.
( 5 feb 2014, 13:18:19