Temperaturile scăzute din ultima perioadă au dat serioase bătăi de cap celor care asigură transportul public din municipiul Suceava. Pentru ca gerul din timpul nopţii să nu facă autobuzele inutilizabile, transportatorii publici au fost nevoiţi să ţină motoarele pornite şi în afara perioadelor când se aflau pe traseu.
„Defecţiunile care apar de la frig sunt numeroase, în special la instalaţiile hidraulice, încât, pentru a evita pe cât posibil asemenea situaţii, care pot afecta transportul public de persoane, am decis să ţinem autobuzele <<la cald>> în timpul nopţii. Mai exact, prin rotaţie, stau cu motoarele pornite şi cu instalaţia de căldură activă. Este un consum mai mare de carburant, dar am reuşit să menţinem autobuzele funcţionale în toată această perioadă rece”, a explicat administratorul TPL, Darie Romaniuc.
Pentru ca autobuzele să fie pornite, la anumite intervale de timp, în fiecare noapte, doi dintre angajaţii societăţii de transport public local au ca sarcină pornirea şi oprirea motoarelor celor 33 de autobuze Irisbus Iveco.
Principala problemă cu care se confruntă TPL în perioadele cu temperaturi foarte scăzute este cauzată de lipsa unor spaţii speciale încălzite, de genul unor hale, în care autobuzele să poată fi ţinute atunci când nu se află pe traseu.