Cumplitul accident rutier petrecut vinerea trecută pe DN 17, la intrarea în Câmpulung Moldovenesc dinspre Gura Humorului, când două microbuze s-au izbit violent, trei oameni murind, iar alţi trei fiind răniţi grav, s-a produs pe un sector de drum problemă la nivel de judeţ. Analizele Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava au arătat, încă de anul trecut, că accidentele grave de pe DN 17, şoseaua care leagă Suceava de Ardeal, s-au concentrat pe o porţiune de aproximativ 30 de kilometri, de la Vama până la Pojorâta.
Poliţia Rutieră acţionează zilnic cu două sau chiar trei radare în zona problemă
Cea mai recentă analiză a Serviciului Rutier, pe primele şase luni ale anului 2013, a arătat că pe DN 17 au avut loc 18 accidente rutiere grave, soldate cu 13 morţi şi 15 răniţi grav. Şapte dintre aceste accidente, soldate cu opt persoane decedate şi trei rănite grav, au avut loc pe sectorul Vama-Pojorâta.
Încă din vara anului trecut, prin dispoziţie a conducerii Serviciului Rutier Suceava, Compartimentul Rutier al Poliţiei municipiului Câmpulung Moldovenesc a primit o maşină cu radar în plus, alături de cea pe care o avea în dotare, pentru a fi prevenite noi tragedii.
„Am constatat o concentrare a numărului de accidente grave pe sectorul Vama-Pojorâta. În ultimele luni pe această porţiune s-a acţionat constant cu două maşini cu radare, iar în unele perioade chiar cu trei, fiind trimis în zonă şi un echipaj de la Serviciul Rutier”, a declarat subcomisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului Rutier Suceava.
Drumul de calitate şi curbele periculoase, capcane pentru şoferi
Din păcate, debutul lui 2014 a adus încă un accident deosebit de grav pe această porţiune de drum. La aproximativ jumătate de kilometru de locul în care s-au zdrobit cele două microbuze se afla o autospecială a poliţiei, care acţiona pe linia vitezei excesive şi a depăşirilor neregulamentare.
Şeful Poliţiei Rutiere Suceava a mai precizat că numeroasele tragedii de pe această porţiune de drum nu au avut un raport de cauzalitate direct.
Accidentele s-au produs fie din cauza vitezei neadaptate în curbe, cum a fost accidentul cu patru morţi de la Prisaca Dornei din luna mai a anului trecut, când un autotractor s-a răsturnat în curtea unei casei, fie a depăşirilor neregulamentare, cum a fost în cazul accidentului de la finele săptămânii trecute, ori pe fondul traversărilor neregulamentare.
Aşadar nu se poate vorbi de o singură cauză şi de o singură problemă, cert fiind doar că drumul de o bună calitate şi curbele periculoase sunt de multe ori capcane pentru şoferii care circulă cu viteză.