Asociaţia Shakespeare School pentru Educaţie a lansat cea de-a V-a ediţie a concursului naţional de creaţie în limba engleză Shakespeare School Essay Competition, acesta fiind adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 11 şi 20 de ani. Aceştia sunt provocaţi să scrie un text creativ şi original pe care să îl înscrie gratuit în concurs. Ei pot câştiga tabere de două săptămâni în Marea Britanie, în campusurile unor universităţi sau colegii de top.
Anul acesta participanţii sunt invitaţi să redacteze un eseu despre un sistem educaţional ideal, pornind de la discursul TED (Tehnologie, Entertainment, Design, discursuri motivaţionale în spiritul "Ideilor care merită împărtăşite") al unui adolescent despre cum şcoala ar trebui să ne înveţe să fim fericiţi şi să avem succes. Participanţii pot înscrie gratuit eseurile online pe site-ul www.shakespeare-school.ropână pe 31 martie. După selecţia celor mai bune 30 de eseuri, profesorii Shakespeare School stabilesc ierarhia finală în urma unor scurte interviuri cu finaliştii.
Competiţia este organizată pe două categorii de vârstă, 11-14 ani şi 15-20 de ani, aceasta propunându-şi să îi motiveze pe elevi şi studenţi să fie cât mai creativi şi să obţină performanţă la limba engleză.
Concursul se bucură de câţiva ani de un mare succes printre tinerii din toată ţara. În fiecare an se înscriu 4.000 – 5.000 de tineri din toate judeţele.
În 2013, în concurs s-au înscris aproximativ 4.000 de tineri pasionaţi de scris şi limba engleză din peste 500 de localităţi din toate judeţele ţării.
Din cei 37 de finalişti, Ana Maria Nichifor de la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Suceava a fost recompensată cu un premiu special, iar Andreia Iulia Robu, de la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, a primit menţiune.
Ambasadorul competiţiei din acest an este Lorand Soares Szasz, business coach, trainer, speaker şi antreprenor, un exemplu remarcabil de succes în carieră, a cărui perseverenţă va fi o inspiraţie pentru tineri.