Pe parcursul anului trecut, sucevenii au formulat către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava peste 200 de plângeri împotriva societăţilor Orange şi E.ON.
Potrivit lui Vasile Latiş, comisar-şef în cadrul CJPC Suceava, „în decursul anului 2013, din totalul de 1.391 de reclamaţii, cele mai multe au vizat agentul economic Orange – 118 reclamaţii, acesta fiind urmat de E.ON cu 98 de reclamaţii”.
Cât priveşte societatea Orange, sucevenii au contestat refuzul operatorului economic de a rezilia contractele, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului, în condiţiile în care contractul era deja reziliat, serviciile de telefonie şi internet neconforme, prelungirea în mod abuziv a contractelor (bazate doar pe acceptul telefonic al consumatorilor, fără concretizarea acceptului prin acte adiţionale în formă scrisă). Valoarea nejustificată a facturării de prestări de servicii mobile în condiţiile în care cartela a fost defectă (petentul nu s-a putut folosi de telefon în perioada respectivă), precum şi multiplele defecte ale unor telefoane achiziţionate de la Orange au făcut obiectul altor plângeri.
„Parte din aceste reclamaţii au fost întemeiate, aplicându-se sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea drepturilor consumatorilor”, a specificat Vasile Latiş. Potrivit acestuia, petenţii şi-au recuperat sumele achitate nejustificat.
Petiţionarii au recuperat 34.000 de lei de la E.ON
De cealaltă parte, reclamaţiile care au vizat compania E.ON au avut ca argumente debranşarea abuzivă a consumatorilor, perceperea taxei de rebranşare în mod abuziv (consumatorul nu fusese debranşat), întreruperi neanunţate în reţeaua de furnizare, acestea având ca efect defectarea aparatelor electrocasnice sau a unor reţele de calculatoare, sau rebranşarea într-un termen mai îndelungat decât 48 de ore.
Vasile Latiş a menţionat că „din totalul reclamaţiilor referitoare la serviciul de furnizare a energiei electrice, majoritar este aspectul care se referă la facturarea incorectă a cantităţii de energie consumată”. În aceste cazuri s-au aplicat amenzi contravenţionale, iar o parte din petiţionari au recuperat sumele achitate nejustificat operatorului economic, care se ridică la 34.000 de lei.
Peste 120.000 de lei despăgubiri pentru reclamanţi
Tot în anul 2013, CJPC Suceava a efectuat 3.251 de acţiuni de control, aplicând amenzi în valoare de 1.842.450 de lei, doar 442.550 de lei fiind încasaţi. Valoarea mărfurilor oprite definitiv de la comercializare este de 123.000 de lei, în vreme ce valoarea despăgubirilor acordate reclamanţilor atinge suma de 125.140 de lei.
Reprezentantul CJPC Suceava a mai menţionat că, pe parcursul lui 2013, sucevenii au mai formulat plângeri ce au vizat societăţile de termopane, anvelopările termice neconforme sau băncile.