Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 9 ian 2014 - Anul XIX, nr. 4 (5513)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Măsuri suplimentare

Şoferii, protejaţi de „Zidul Morţii” cu benzi rezonatoare

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Primele măsuri suplimentare de evitare a unor noi accidente la pilonul şoselei de centură ridicat în mijlocul DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Gura Humorului, au fost puse în practică ieri, când au fost montate benzi rezonatoare pe sensul dinspre Gura Humorului spre Suceava. Prefectul Sucevei, Florin Sinescu, a explicat că înainte de a se ajunge la viitorul sens giratoriu de la intersecţia şoselei de centură a Sucevei cu DN 17 au fost montate trei seturi de câte şase benzi rezonatoare, la o distanţă de 25 de metri unul de celălalt. Lucrarea a fost începută ieri dimineaţă, iar până după-amiază a fost finalizată.

Prefectul mai a spus că tot ieri, pe sensul de circulaţie dinspre Gura Humorului spre Suceava, în zona cu semnalizări rutiere verticale, au fost montate şi lămpi cu lumini intermitente.

„Sperăm că aceste benzi vor contribui la evitarea unor incidente pe viitor”, a spus Florin Sinescu.

 

Alte măsuri propuse: sensuri separate, iluminat public

Pe de altă parte, el a amintit că Prefectura a trimis Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale o schiţă de proiect pentru separarea prin scuaruri cu parapeţi a sensurilor de circulaţie de pe DN 17, la intrarea în sensul giratoriu, atât dinspre Suceava, cât şi dinspre Gura Humorului. „Noi, tehnic, am identificat soluţiile care ar putea să facă obiectul modificării soluţiei propuse de proiectant. Aceste propuneri vor fi analizate de specialişti şi în funcţie de fondurile existente se va lua o decizie cu privire la punerea lor în practică”, a mai spus Sinescu.

Prefectul a mai amintit că proiectul pentru creşterea siguranţei circulaţiei rutiere în zona acestui sens giratoriu presupune şi montarea unui sistem public de iluminat.

 

Maluri de nisip pentru protecţie în caz de impact

Viorel Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, a declarat ieri pentru Monitorul de Suceava că deşi drumul este în şantier din anul 2008, iar semnalizarea zonei intră în responsabilitatea firmei executante, SC CF Iaşi, s-a luat decizia acţionării urgente cu aceste benzi rezonatoare, cu bani din fondurile companiei de drumuri naţionale.

„Chiar dacă zona a tot fost semnalizată, se pare că nu a fost suficient, astfel că am luat aceste noi măsuri suplimentare de siguranţă, în regim de urgenţă. Totodată, intenţionăm să protejăm pilonul şi cu maluri de nisip, ca protecţie suplimentară în caz de impact”, a declarat Viorel Laicu.

 

Firma executantă a fost amendată pentru că nu a înălţat o serie de indicatoare

Reamintim că nu mai departe de luna decembrie 2013 Poliţia Rutieră a amendat firma  care răspunde de şantierul din zonă cu 3.360 de lei. Măsura de sancţionare a fost luată pentru nereguli la întreţinerea şi amenajarea semnalizării. Mai exact, Poliţia Rutieră a cerut înălţarea unor indicatoare de presemnalizare, măsură care nu a fost pusă în aplicare.

Conform proiectului, în zonă se va amenaja un sens giratoriu, lucrare ce trebuia finalizată de multă vreme, însă a fost abandonată la jumătate. Nici deschiderea amenajării rutiere nu este însă o soluţie cu mult mai fericită în condiţiile în care intrarea în sensul giratoriu dinspre Gura Humorului nu va fi prevăzută într-un unghi mai larg.

 

Tragediile au avut în prim plan viteza neadaptată la condiţiile de drum 

După ce, în noiembrie 2012, trei oameni care se aflau în cabina unui camion au murit striviţi de zidul de pe DN 17, o nouă tragedie, petrecută săptămâna trecută, pe 3 ianuarie, soldată cu decesul unui tânăr de 21 de ani, a declanşat o adevărată problemă naţională legată de „Zidul Morţii”.

Trebuie spus că în ambele cazuri accidentele s-au petrecut în condiţii de vizibilitate foarte redusă, iar datele de anchetă indică că şoferii circulau cu viteză neadaptată la condiţiile de trafic. În ceea ce priveşte accidentul cu trei morţi din noiembrie 2012, după cum Monitorul de Suceava a prezentat în exclusivitate în ediţia de ieri, expertiza de specialitate dispusă în dosar a stabilit că şoferul rula cu viteză mult prea mare (82-84 de kilometri la oră înainte de a frâna) şi cu camionul supraîncărcat. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şoferii, protejaţi de „Zidul Morţii” cu benzi rezonatoare.
 Vizualizări articol: 8771 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.3 din 9 voturi
Şoferii, protejaţi de „Zidul Morţii” cu benzi rezonatoare4.359

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   ... trimis de
( 9 ian 2014, 20:13:09
in functie de fondurile existente... asta spune tot.
2.   Niste mizerabili trimis de
( 9 ian 2014, 21:14:23
Au facut acele benzi exact pe portiunea de franare niste dobitoci mergeti dom prefect si franati pe acele benzi sa vedeti ce sentiment placut cand va tremura volanul in mana intrs ABS-ul si masina nu se oprestecum ar trebui. Dobitocilor benzile alea trebuia sa le faceti la distanta mai mare de zid ca sunt pt atentionare de reducere a vitezei si nu pe portiunea unde ar trebui sa franezi.Pt cei ce vor sa schimbe ceva maine 10.01.2014 incepand de la ora 19:15 in in parcare la Real va avea loc o adunare de protest pt aceasta constructie aberanta.Protest aprobat de primaria Scheia.Haideti sa incercam sa tragem un semnal de alarma pt daramarea acelei monstruozitati ca sa nu mai moara oameni nevinovati la poalele acelui zid. Iar cineva trebuie sa plateasca pt vietile pierdute acolo.
3.   Comentariu trimis de
( 9 ian 2014, 21:23:55
Si ca fapt divers chiar in timp ce dobitocii trasau acele linii pe suprafata de franare pt a te ajuta parca sa opresti in zid in acel loc a avut loc un accident o masina argintie era rasturnata in sant langa zid
4.   Made în România... trimis de
( 9 ian 2014, 22:54:17
Made în România... Deocamdată atât.. până la următoarea tragedie... Unde nu-i cap vai de şoferi..

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei