Primele măsuri suplimentare de evitare a unor noi accidente la pilonul şoselei de centură ridicat în mijlocul DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Gura Humorului, au fost puse în practică ieri, când au fost montate benzi rezonatoare pe sensul dinspre Gura Humorului spre Suceava. Prefectul Sucevei, Florin Sinescu, a explicat că înainte de a se ajunge la viitorul sens giratoriu de la intersecţia şoselei de centură a Sucevei cu DN 17 au fost montate trei seturi de câte şase benzi rezonatoare, la o distanţă de 25 de metri unul de celălalt. Lucrarea a fost începută ieri dimineaţă, iar până după-amiază a fost finalizată.
Prefectul mai a spus că tot ieri, pe sensul de circulaţie dinspre Gura Humorului spre Suceava, în zona cu semnalizări rutiere verticale, au fost montate şi lămpi cu lumini intermitente.
„Sperăm că aceste benzi vor contribui la evitarea unor incidente pe viitor”, a spus Florin Sinescu.
Alte măsuri propuse: sensuri separate, iluminat public
Pe de altă parte, el a amintit că Prefectura a trimis Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale o schiţă de proiect pentru separarea prin scuaruri cu parapeţi a sensurilor de circulaţie de pe DN 17, la intrarea în sensul giratoriu, atât dinspre Suceava, cât şi dinspre Gura Humorului. „Noi, tehnic, am identificat soluţiile care ar putea să facă obiectul modificării soluţiei propuse de proiectant. Aceste propuneri vor fi analizate de specialişti şi în funcţie de fondurile existente se va lua o decizie cu privire la punerea lor în practică”, a mai spus Sinescu.
Prefectul a mai amintit că proiectul pentru creşterea siguranţei circulaţiei rutiere în zona acestui sens giratoriu presupune şi montarea unui sistem public de iluminat.
Maluri de nisip pentru protecţie în caz de impact
Viorel Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, a declarat ieri pentru Monitorul de Suceava că deşi drumul este în şantier din anul 2008, iar semnalizarea zonei intră în responsabilitatea firmei executante, SC CF Iaşi, s-a luat decizia acţionării urgente cu aceste benzi rezonatoare, cu bani din fondurile companiei de drumuri naţionale.
„Chiar dacă zona a tot fost semnalizată, se pare că nu a fost suficient, astfel că am luat aceste noi măsuri suplimentare de siguranţă, în regim de urgenţă. Totodată, intenţionăm să protejăm pilonul şi cu maluri de nisip, ca protecţie suplimentară în caz de impact”, a declarat Viorel Laicu.
Firma executantă a fost amendată pentru că nu a înălţat o serie de indicatoare
Reamintim că nu mai departe de luna decembrie 2013 Poliţia Rutieră a amendat firma care răspunde de şantierul din zonă cu 3.360 de lei. Măsura de sancţionare a fost luată pentru nereguli la întreţinerea şi amenajarea semnalizării. Mai exact, Poliţia Rutieră a cerut înălţarea unor indicatoare de presemnalizare, măsură care nu a fost pusă în aplicare.
Conform proiectului, în zonă se va amenaja un sens giratoriu, lucrare ce trebuia finalizată de multă vreme, însă a fost abandonată la jumătate. Nici deschiderea amenajării rutiere nu este însă o soluţie cu mult mai fericită în condiţiile în care intrarea în sensul giratoriu dinspre Gura Humorului nu va fi prevăzută într-un unghi mai larg.
Tragediile au avut în prim plan viteza neadaptată la condiţiile de drum
După ce, în noiembrie 2012, trei oameni care se aflau în cabina unui camion au murit striviţi de zidul de pe DN 17, o nouă tragedie, petrecută săptămâna trecută, pe 3 ianuarie, soldată cu decesul unui tânăr de 21 de ani, a declanşat o adevărată problemă naţională legată de „Zidul Morţii”.
Trebuie spus că în ambele cazuri accidentele s-au petrecut în condiţii de vizibilitate foarte redusă, iar datele de anchetă indică că şoferii circulau cu viteză neadaptată la condiţiile de trafic. În ceea ce priveşte accidentul cu trei morţi din noiembrie 2012, după cum Monitorul de Suceava a prezentat în exclusivitate în ediţia de ieri, expertiza de specialitate dispusă în dosar a stabilit că şoferul rula cu viteză mult prea mare (82-84 de kilometri la oră înainte de a frâna) şi cu camionul supraîncărcat.
( 9 ian 2014, 20:13:09