Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 6 ian 2014 - Anul XIX, nr. 1 (5510)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Tragedie repetată

Un tânăr de 21 de ani, a patra victimă strivită de „Zidul Morţii”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Un tânăr în vârstă de 21 de ani a murit, vineri noapte, în condiţii groaznice, după ce s-a strivit cu maşina de „Zidul Morţii” de pe DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Gura Humorului, locul blestemat în care cu peste un an în urmă au murit alţi trei oameni. Un obstacol ridicat absolut nefiresc în mijlocul unui drum naţional-european, o adevărată capcană în condiţii de ceaţă, a mai omorât un om. Un tânăr care, rezultă din ancheta poliţiei, conducea cu viteză neadaptată la condiţiile de deplasare, dar care totuşi nu ar fi murit dacă nu s-ar fi izbit de zidul care apare brusc în faţa şoferilor care vin spre Suceava.

Chiar dacă zidul a fost semnalizat în mai multe rânduri, în condiţii de ceaţă, cum au fost vineri noapte, pentru un şofer care nu are prea multă experienţă pilonul poate fi un obstacol fatal.

 

A trecut peste balustradă şi peste un mal de pietriş, de unde a plonjat în zid

Gabriel Gheorghiţă Grosu, în vârstă de 21 de ani, din comuna Todireşti, muncise în ultima perioadă de timp în Germania. Rudele au relatat că tânărul îşi ridicase deja o casă, iar în decembrie a venit acasă, la Todireşti, în concediu. Şi-a cumpărat prima maşină din viaţa sa, un VW Golf, pe care nu apucase încă nici s-o înmatriculeze.

Vineri, 3 ianuarie, la orele serii, acesta a plecat spre Suceava. Accidentul s-a petrecut în jurul orei 23.15, în condiţii de ceaţă densă.

Şoferul de 21 de ani a trecut peste balustrada de protecţie şi a lovit un mal de pietriş, care a fost o adevărată trambulină pentru maşină. Autoturismul pur şi simplu s-a urcat pe zid, chiar lângă cele trei plăci care amintesc de cei trei morţi care şi-au pierdut vieţile în acelaşi loc, în noiembrie 2012.

 

Leziuni incompatibile cu viaţa

Pentru tânărul şofer nu s-a mai putut face nimic.

Plutonierul adjutant Alin Găleată, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava, a declarat: „Am intervenit cu două echipaje de descarcerare, colegii mei au creat accesul rapid la victimă, în mai puţin de trei minute rănitul fiind extras din maşină. Din păcate era într-o stare extrem de gravă”. 

Gabriel Grosu a fost preluat de o ambulanţă, însă nu s-a mai putut face nimic, personalul medical precizând că leziunile acestuia au fost incompatibile cu viaţa.

 

Viteză neadaptată la mâzgă şi ceaţă

Din punctul de vedere al Poliţiei Rutiere, cauzele accidentului sunt clare.

Inspectorul principal Daniel Şincari, din cadrul Biroului Rutier Suceava, care a demarat ancheta de la faţa locului, a precizat:

“Din primele cercetări rezultă că autorul accidentului nu a adaptat viteza la condiţiile de mers, respectiv carosabil acoperit cu mâzgă şi vizibilitate redusă, din cauza ceţii intrând în coliziune frontală cu stâlpul de susţinere al intersecţiei denivelate”.

În mod cert, şoferul a circulat cu viteză neadaptată la condiţiile de deplasare care nu permiteau rularea în siguranţă cu mai mult de 50 de kilometri la oră.

A contat foarte probabil şi lipsa de experienţă în condus a acestuia, cu atât mai mult cu cât abia îşi cumpărase maşina. Totuşi, accidentul nu poate fi pus doar pe seama erorilor şoferului.

 

Primarul comunei Şcheia: Din punct de vedere tehnic, acest pilon este o catastrofă, cu toţii suntem vinovaţi

Primarul comunei Şcheia, Vasile Andriciuc, ajuns şi el la faţa locului, a declarat:

„Aveam trei cruci, acum o vom avea şi pe a patra, sunt foarte multe accidente, e groaznic ce se întâmplă la acest zid. În calitate de primar al localităţii pe raza căreia se află acest zid am făcut tot ce am putut, am făcut demersuri la administratorii drumului. Adevărul este că din punct de vedere tehnic acest pilon este o catastrofă, ce să mai spun, cu toţii suntem vinovaţi”.

Unchiul tânărului care a murit în accidentul de vineri seară, Ilie Grigorean, şi-a îndreptat strigătul de durere spre autorităţile care puteau face, poate, mai mult pentru a salva o viaţă.

„Oare autorităţile, cei care sunt în măsură să decidă, proiectanţii, nu îşi pun o întrebare? Câţi oameni vor trebui să mai moară striviţi de acel zid prost proiectat din prisma tuturor oamenilor care îl văd? Oare ce ar mai trebui să se întâmple pentru a fi un adevărat semnal de alarmă pentru ei? Oare chiar nu e prost dispus acolo zidul acela?”, s-a întrebat Ilie Grigorean.

 

Tragedia cu trei morţi din noiembrie 2012. Şi atunci numai şoferul a fost de vină? 

Pe 17 noiembrie 2012, doi adulţi şi un copil în vârstă de 10 ani, care se aflau în cabina unui camion încărcat cu lemne, au murit striviţi de acelaşi pilon, exact în aceleaşi condiţii. Afară se întunecase şi era o ceaţă densă. La acea vreme semnalizarea era mult mai deficitară faţă de cea de acum. Existau indicatoare de limitare a vitezei şi de drum în lucru însă, pe lângă faptul că era ceaţă, acestea erau şi foarte puţin vizibile, fiind acoperite de praf şi mâzgă.

Şoferul camionul, Dorin Sandu, în vârstă de 48 de ani, din Bosanci, care avea o lungă experienţă în condus, nu s-a mai putut opri. Cei trei oameni au fost striviţi între zid şi încărcătura de lemn care a pătruns în cabină.

În maşină se mai aflau un bărbat de 64 de ani, consătean cu şoferul, şi nepotul vârstnicului.

Familiile celor care au murit atunci speră şi acum ca ancheta aflată în curs la Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava să găsească vinovaţii din acest caz şi să nu îl învinuiască doar pe şofer.

Rodica Sandu, soţia şoferului, a stat, ieri, de vorbă cu presa.

„În acea noapte, cu zece minute înainte de tragicul eveniment, am vorbit cu soţul meu şi mi-a zis că nu ştie la ce oră ajunge acasă, că drumul e foarte greu, e ceaţă şi merge încet. Săracul s-a trezit cu zidul în faţă şi nu a mai avut ce face. Era ceaţă mare, când am ajuns noi aici, la locul tragediei, abia se vedea la un metru şi ceva în faţă. Nu erau indicatoare, nu era nimic, iar el nu a avut cum vedea zidul”, şi-a spus durerea femeia.

 

Fostul rector al USV:  Nu poţi plasa un asemenea pilon pe un drum european, cu bretele de ocolire la 90 de grade

Fostul rector al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava, profesorul universitar doctor inginer Adrian Graur, a reacţionat dur la adresa autorităţilor după al doilea accident mortal de la pilonul dispus în mijlocul DN 17.

„Soluţia adoptată prin proiect nu răspunde nici unei norme elementare de securitate rutieră. Nu poţi plasa un asemenea pilon pe un drum european, cu bretele de ocolire la 90 de grade. S-a instalat la constructor şi la beneficiar un dezinteres total faţă de respectarea normelor de securitate adecvate unei asemenea aberante soluţii tehnice”, a scris Adrian Graur pe un site de socializare.

El a mai avertizat că semnalizarea rutieră a pilonului, aşa cum a fost ea gândită, cu balize cu lumini intermitente, nu este funcţională la parametri normali tot timpul. Adesea becurile balizelor nu funcţionează, ori lumina acestora îşi pierde din intensitate, astfel că semnalizarea devină extrem de deficitară.

 

„Zidul Morţii” ar urma să fie transformat într-un sens giratoriu

Şi prefectul Sucevei, Florin Sinescu, a avut ieri o reacţie, declarând că trebuie găsite soluţii urgente de către constructor (n.r. pilonul face parte din proiectul viitoarei şosele de centură, lucrare care se afla în faza de şantier) pentru ca pilonul să fie ocolit pe două benzi separate prin lateral. Ocolirea ar trebui să se facă mult mai în larg, nu brusc, cum se face acum.

Mai trebui amintit că reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi anunţau spre finele lui 2013 că în zona pilonului se lucrează la un sens giratoriu. Acesta urma să fie finalizat şi deschis circulaţiei în luna noiembrie 2013, însă brusc lucrarea a fost abandonată. Marea problemă este că sensul giratoriu nu rezolva cu adevărat problema „Zidului Morţii” atâta timp cât ocolirea pilonului se făcea tot brusc, în aceleaşi condiţii ca şi acum. Practic, pentru ca şoferii să nu se mai trezească brusc cu zidul în faţă, tot proiectul trebuie modificat. Altfel, oricâte semnalizări suplimentare s-ar face, tragediile se pot repeta.     

DN 17 se află în administrarea Secţiei de drumuri naţionale Suceava, subordonată Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri de la Iaşi.

 

Protest la „Zidul Morţii”

Suceveni indignaţi de accidentele petrecute la „Zidul Morţii” au iniţiat pe o reţea de socializare organizarea unui protest la pilonul de pe DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Gura Humorului.

„Câţi oameni trebuie să mai moară pentru a lua atitudine? Începând cu orele 20, vom fi cât mai mulţi în semn de respect şi solidaritate pentru cei ce au murit până acum nu pentru "neadaptarea vitezei la condiţiile de  drum", ci pentru că este singurul zid trântit efectiv în mijlocul unui drum european!!! Ia atitudine !!! Dacă îţi pasă, te aşteptăm la ora 19,45 în parcarea real. Vă rugăm să aveţi la dumneavoastră o candelă şi mult bun simţ”. Acesta este mesajul prin care sucevenii sunt invitaţi vineri, 10 ianuarie, ora 20,00, la „Protest la Zidul Morţii”.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Un tânăr de 21 de ani, a patra victimă strivită de „Zidul Morţii”.
 Vizualizări articol: 7654 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 5 voturi
Un tânăr de 21 de ani, a patra victimă strivită de „Zidul Morţii”4.255

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Absurd trimis de
( 6 ian 2014, 11:41:35
Desigur, lipsa de experiență a șoferului a cântărit enorm în tragedia asta.
Dar nu se poate trece cu vederea ridiculitatea(mortală!) a acestui zid plantat în mijlocul unui drum european.
E nefiresc, e absurd. E tipic românesc.
Aici nu e vorba neapărat de prostie, ci de ignoranță și cinism din partea autorităților care nu activează în interesul cetățeanului. Pentru ei primează cu totul altceva.
2.   S-au impopotionat la conducere falsii patrioti! trimis de
( 6 ian 2014, 12:08:49
fel de fel de mameluci care au facut gargara si au scuipat peste tot ca vor face si drege si ….asa a ramas...
Nu va intrebati cum a reusit constructorul sa obtina aprobarile?
Inginerul proiectant, daca era in strainatate ar fi fost demult la inchisoare!

Nu-i corect ce s-a facut acolo, sfideaza firescul si bunul simt. Nu se poate ca in sensul de mers sa apara brusc un asemenea obstacol!
Cum s-a judecat, care au fost criteriile, niciodata nu vom afla.

Sigura rezolvare ar fi sa fie dirijata circulatia prin parapeti si spoturi lumioase sau devierea soselei cu un km inainte... dar cred ca normal si corect este sa se demoleze .

De atatia ani nu am avut parte sa fim condusi cum trebuie. ...S-au adunat fel de fel de mameluci care au facut gargara si au scuipat peste tot ca vor face si drege si ….asa a ramas...
Suceava nu mai este de mult a sucevenilor, ci a clicilor vremelnice!

"Tara de secaturi, tara minora, cazuta rusinos la examenul de capacitate in fata Europei...Aici ne-au adus politicienii ordinari, hotii improvizati astazi in moralisti, ministrii care s-au vandut o viata intreaga, deputatii contrabandisti...Nu ne prabusim nici de numarul dusmanului, nici de armamentul lui, boala o avem in suflet, e o epidemie infricosata de meningita morala". Octavian Goga - 1916

3.   Soferii ...pe gaini...! trimis de
( 6 ian 2014, 12:24:13
mai fratilor... zic si eu ca Suca,......!! Vorba antivorbitorului meu... Nu se izbeste ce-l de la Constanta, Bucuresti...etc, miii de tiruri.si ..etc....autovehicole...dar localnici-si rup gatul.... Este semnalizat, se stie de el....
dar cijne mai respecta viteza legala i9n tara asta...?
Inseamna ca o luam pe -de-a-dreptul peste sensuri giratoare...nu mai respectam nici un indicator... ptr ca politia se ia de ce-i pe care-i poate prinde(..si trebuie prinsiȘ soferi de dacii, carute, mopode, etc)... mai iesiti in strada fratilor...daca nu...puneti radare...fixe sub adiministrarea MAI..
Si...sa mai iasa politia in strada...macar asa de...vazul...lumiii!â
3.1  RE: Soferii ...pe gaini...! trimis de
( 6 ian 2014, 15:13:03
Intr-adevar nu se respecta viteza, insa omul a venit din Germania, nu avea habar de zid.Si eu care stiu de zid, merg cu viteza, pana in zona lui.Trebuie mentionat ca acest zid este pus in mijlocul drumului european, intr-o zona de aproximativ 3-4km de la Stroiesti si de 1-2 km din oras, de drum DREPT.Oricine merge cu viteza, pe un drum european modernizat!!!, in linie dreapta!!!!!Multi au spus ca au trecut pe acolo in acea perioada si nu se vedea 2 m in fata.Inseamna ca nu se vedea 2 m nici in lateral si fiind drumul murdar este posibil ca becurile sa fi fost murdare de la trafic si sa nu se fi vazut absolut deloc.
3.2  RE: Soferii ...pe gaini...! trimis de
( 6 ian 2014, 15:53:30
Nu are ce cauta" un stalp" pe un drum european. Aici e problema cea mai mare. Ce idiot de proiectant face asa ceva. Trebuia facut suspendat si cu stalpi in exteriorul europenei. Gedul, perfect de acord cu ce zici.
4.   ...si ca o ...completare...! trimis de
( 6 ian 2014, 12:28:47
Nimeni nu este mai presus de lege...asa ca Respectarea Codului Rutier ( bun / rau cum este) este obligatoriu... Indicatoarele si alte marcaje...trebuie respectare. Suint drumuri cu...zeci de cruci ( E 85) Suceava- Siret...si drumul este ...drept...!!!
5.   Ude e vina? trimis de
( 6 ian 2014, 15:52:37
Da se ştie ca acel zid e acolo şi e un pericol pentru toţi, eu am fost pe acel drum şi cunosc foarte bine locul, dar sa ma ierte Dumnezeu poate spun o prostie, acel loc e marcat cu indicatoare fosforescente şi mai ales după accidentul de acu ceva timp când au murit nişte oameni acolo, dar să intri tu cu o viteză aproape de decolare a avioanelor asta se numeşte inconştiienţă, voi vă daţi seama cam ce viteza avea băiatul ăsta de a ajuns în vârful zidului cu turometrul blocat la 5000 de ture la maşina pe care o avea, cred ca avea pe putin 160-170 km/h, aşa ca hai să vorbim mai puţin şi să respectăm legea mai mult, ca acel tânăr care a murit vine dinto ţară Europeană unde sigur nu avea tupeul sa încalce legea. Scuze pentru cei care nu sunt de acord cu mine dar asta e purul adevăr.
5.1  RE: Ude e vina? trimis de
( 6 ian 2014, 22:10:41
Îmi pare rău că judeci băiatul dar un asemenea zid ar fi trebuit semnalizat corespunzător chiar şi cu o viteză de 60km-50km la oră ar produce accidente dacă nu îl vezi la timp mai ales pe timp de ceaţă..
Dumnezeu să îl odihnească în pace.. păcat 21 de ani... Proiectantul ar fi trebuit să prevadă acest lucru nu toţi şoferii cunosc drumul ca tine!!... Apropo încerca să calci pedala când eşti în a-2-a sau a-3-a şi ai să vezi că 5000 de turaţii se pot face şi cu 70km. la oră.. nu judeca şoferii că nu cred că de când ai carnet ai fost un şofer model... Pe timp de ceaţă indicatoarele fosforescente de care zici fără lumina nu se văd... mai ales în România unde scuza autorităţilor în drept este aceiaşi nu sunt bani.. Dacă era un panou electoral îl vedeai de la Stroieşti fii sigur..
6.   Aberatii tipic romanesti!!! trimis de
( 6 ian 2014, 16:18:24
Un lucru e clar: acel pilon nu avea/are ce sa caute in mijlocul unui drum european; nu trebuie sa fi inginer constructor sa iti dai seama ca este o eroare de proiectare/constructie. Ca acel tanar, daca e sa ma raportez la evenimentul recent petrecut, circula sau nu viteza nu mai conteaza acu, e tardiv din pacate, cert este ca trebuie luate masuri urgente din partea autoritatilor pentru a remedia situatia ABERANTA.
7.   Comentariu trimis de
( 6 ian 2014, 21:55:41
nu va mai legati toti de acest zid,cum sa fie demolat.zidul acesta este simbolul tuturor realizarilor de pe timpul domnului Flutur,urmat de groapa de gunoi pe care a amplasat/o in varful muntelui,chiar daca ea se construieste abia acuma.la cati bani a adus dl.Flutur in judet si i/a cheltuit sa ne para bine ca nu a facut zidul pe toata latimea drumului.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei