În luna decembrie, la Suceava s-a desfăşurat întâlnirea de proiect în cadrul Programului LifeLong Learning (Grundtvig Partnership) “Conflict mediation to optimize communication in educational, social and cultural environment”.
Inspectoratul Școlar Județean (IŞJ) Suceava, Asociaţia de părinţi “Generaţii pentru generaţii” a părinţilor elevilor Colegiului “Vasile Lovinescu” Fălticeni, instituţii de învăţământ dinSpania, Bulgaria, Italia, Slovenia şi Turcia sunt parteneri în acest proiect.
Proiectul se adresează adulţilor în formare: profesori, părinţi, formatori, consilieri psihopedagogi, consilieri educativi, astfel încât aceștia să dobândească competenţe în rezolvarea și medierea situaţiilor conflictuale, prezente în mediul educaţional, social şi cultural din ţările participante în proiect. Acesta are ca scopdezvoltarea de competenţe în vederea rezolvării conflictelor din mediul educaţional şi comunitar.
Activităţile desfăşurate în cadrul întâlnirii din România au fost demarate la IŞJ Suceava, Asociația părinților ”Generații pentru Generații” Fălticeni, Primăria Fălticeni, Grădinița cu Program Prelungit ”Așchiuță” Suceava, Colegiul de Artă ”Ciprian Porumbescu” Suceava, Colegiul Național ”Mihai Eminescu” Suceava, Palatul Copiilor Suceava.
Potrivit inspectorului de educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur, „a fostilustrat parteneriatul educațional din perspectiva programelor și proiectelor educative desfășurate cu scopul diminuării și prevenirii violenței în mediul școlar, medierii conflictelor din mediul educațional, familial și comunitar, îmbunătățirea comunicării elev-elev, elev-părinte, elev-profesor”.
Agenda de lucru a întâlnirii de la IȘJ Suceava a cuprins: ”Sistemul românesc de învățământ. Inspectoratul Școlar al Județului Suceava - rol și funcționalitate” (inspector școlar general adjunct Gabriela Scutaru), ”Parteneriatul educațional” (inspector școlar Tatiana Vîntur), ”Medierea conflictelor - tipologii și instrumente” (Ionuț Epureanu – Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava), ”Situații de risc - prevenire și consiliere” (Elena Motoveleț - Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Suceava), ”Exemple de bune practice în educația părinților” (Elena Ailincă - Organizația ”Salvați copiii” Suceava).
S-au realizat prezentări ale partenerilor în proiect, facilitându-se astfel cunoaşterea partenerilor şi buna comunicare între ei. Totodată, potrivit Tatianei Vîntur, “s-au organizat mese rotunde la care s-a discutat despre particularităţile din România legate de tematica proiectului, dar şi despre mediere ca tehnică ce poate fi utilizată pentru rezolvarea conflictelor şi îmbunătăţirea comunicării în mediul educaţional, social şi cultural”.
Reprezentanții țărilor partenere au participat la două sesiuni de formare având ca temă “Tehnici de mediere şi rezolvare a conflictelor”, la activități desfășurate de voluntari ai Organizației ”Salvați copiii” care au ilustrat metode de învățare „de la egal la egal” (”peer to peer”, ”peer mediation”, ”Teatru Forum”), iar prof. Rahila Cușnir a prezentat modalități de gestionare a situațiilor de criză.
Discuţiile purtate între coordonatorii de proiect s-au finalizat cu stabilirea responsabilităţilor fiecărui partener pentru atingerea obiectivelor proiectului. Au fost dezbătute aspecte cu privire la modalităţile de diseminare ale proiectului şi organizarea mobilităților viitoare în vederea realizării obiectivelor proiectului.