Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 13 dec 2013 - Anul XVIII, nr. 291 (5498)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   15 imagini |   ø fişiere video

Economic şi ecologic

Municipiul Suceava vrea să se doteze cu 35 de autobuze electrice de transport în comun

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Municipalitatea suceveană intenționează să fie printre primele oraşe din ţară în care transportul în comun să fie „verde”, adică economic şi ecologic, prin înlocuirea întregii flote auto a TPL cu autobuze electrice.

Un pas în această direcţie a fost făcut ieri, prin testarea unuia dintre cele mai bine vândute modele de autobuze electrice din lume, BYD Ebus, care a fost selectat drept cea mai bună soluţie de transport de către institutul internaţional Sustainia.

Autobuzul electric, adus la Suceava de către compania CEFIN, care a furnizat şi actualul parc auto al TPL, adică autobuzele Irisbus Iveco, a făcut ieri un tur demonstrativ prin oraş, urmând ca în luna februarie să fie adus un alt model, mai bine dotat, cu care sucevenii vor circula pe traseele TPL pentru o perioadă de două săptămâni.

 

35 de autobuze electrice, pentru transportul în comun din Suceava

Autobuzul electric adus demonstrativ la Suceava a fost însoţit de o delegaţie a companiei Cefin Trucks, condusă de către directorul acesteia, Stefano Albarosa.

Primarul Sucevei, Ion Lungu, i-a mulţumit acestuia pentru „autobuzele livrate în 2006, Irisbus Iveco, care au deja peste 600.000 de kilometri la bord, încât au îndeplinit deja condiţiile de casare din punctul de vedere al numărului de kilometri parcurşi, dar se dovedesc în continuare fiabile”.

De asemenea, i-a prezentat intenţia de a reînnoi parcul auto al TPL, doar cu autovehicule electrice.

„Dorim ca următorul parc auto de transport public din municipiul Suceava să fie compus din maşini electrice. Anul viitor, pe fonduri elveţiene, vom crea o infrastructură pentru transport electric, printr-un proiect de două milioane de franci elveţieni, care ne va permite şi achiziţionarea unui număr de 18 maşini electrice. Acum doi ani am semnat la Lisabona o scrisoare de intenţie privind achiziţionarea de autobuze electrice în perioada 2014 – 2020 şi intenţionăm să facem acest lucru”, a spus Ion Lungu. De altfel, în martie 2014 se împlineşte termenul de casare al autobuzelor aduse în 2006 la Suceava.

 

Un autobuz electric consumă de şase ori mai puţin decât actualele autobuze ale TPL

Directorul CEFIN, Stefano Albarosa, a făcut o scurtă prezentare a autobuzelor electrice produse de compania chineză BYD, recunoscută la nivel mondial ca fiind cel mai mare producător de baterii reîncărcabile şi, în ultimii ani, drept cel mai important producător de autobuze propulsate de motor electric.

Autobuzul model K9 este 100% electric şi funcţionează cu baterii reîncărcabile bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzului BYD o autonomie de 250 km cu o singură încărcare, în condiţii de trafic urban - cea mai mare autonomie atinsă de un astfel de vehicul până în prezent. Datorită funcţionării cu motor electric, autobuzul BYD este un vehicul prietenos cu mediul înconjurător, fiind complet nepoluant – zero emisii de CO2 şi noxe, dar şi zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile au la bază o tehnologie de vârf şi sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic şi fără metale grele.

Conform directorului CEFIN, costul energiei electrice consumate de BYD Ebus la 100 de km este echivalentul a 6,5 litri de motorină, în vreme ce consumul actual al autobuzelor TPL este de aproape 40 de litri/100 de km.

“Economia totală calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD faţă de un autobuz clasic pe o durată de viaţă de zece ani este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. După încă doi ani de utilizare, economia totală este de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Practic, în opt, nouă ani de funcţionare, din economiile făcute se acoperă integral costul de achiziţie”, a afirmat Stefano Albarosa.

Tocmai de aceea, directorul societăţii de transport public a municipiului Suceava, Darie Romaniuc, consideră că cea mai bună variantă de înlocuire a parcului auto este cu vehicule electrice.

„Pentru noi, maşinile electrice sunt maşinile viitorului. Acestea nu poluează, nu fac zgomot şi reprezintă un mare avantaj pentru toată lumea. Introducerea vehiculelor electrice în oraşele Uniunii Europene este o prioritate de mediu şi economică. Problemele de mediu şi climatice cu care se confruntă întreaga lume pot fi schimbate cu ajutorul maşinilor electrice”, a precizat Darie Romaniuc.

La prezentarea caracteristicilor tehnice ale noilor modele de autobuze, electrice, au fost prezenţi şi consilierii locali Doiniţa Cocriş, Cornel Grosar şi Adrian Arămescu, care s-au interesat de fiabilitatea acestora, la condiţiile de transport din Suceava, atât ei, cât şi primarul Ion Lungu şi directorul TPL numărându-se printre primii pasageri ai autobuzului electric care a făcut un tur demonstrativ pe străzile Sucevei.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Municipiul Suceava vrea să se doteze cu 35 de autobuze electrice de transport în comun.
 Vizualizări articol: 3532 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.20/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 5 voturi
Municipiul Suceava vrea să se doteze cu 35 de autobuze electrice de transport în comun4.255

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   AER CONDITIONAT PENTRU VARA trimis de
(13 dec 2013, 14:14:30
Poate de data asta o sa aiba in dotare si aer conditionat pe timp de vara sa nu mai lesine pensionarii sau sa i sa le faca rau , sunt orase in romania care au de ani buni asa ceva in autobuze sper sa se aprobe proiectul si sa se cumpere asa ceva la ce poluare este in suceava .
2.   E foarte buna ideea trimis de
(13 dec 2013, 21:04:49
Din punctul meu de vedere, este foarte buna ideea, intradevar aer conditionat ar fi foarte bun, dar pe langa ca se face economie, si nu polueaza, am inteles ca sunt si un pic mai mici, deci le permite poate sa fie si mai flexibile in trafic.

Oricum, daca un produs e mai bun pentru toti, de ce sa nu profitam?
3.   BYD K9 trimis de
(13 dec 2013, 23:48:15
1. Sunt fabricate in China
2. La temperaturi -20C acumulatorii isi pierd din calitate si capacitate
3. Cu fiecare km parcurs autobusul va fi din ce in ce mai ineficient.
4.   Tovarasi trimis de
(14 dec 2013, 11:37:28
Din nou capitalismul si a aratat adevarata valoare. Am distrus liniile de troleibuz ca erau ineficiente si am luat autobuze care sunt tot ineficiente si revenim la electricitate.
Prostia omeneasca din fruntea municipiului nu are margini.Daca functiona si mintea lor cu energie electrica ii scoteam din priza si i dadeam la reciclare pe domnii astia care vor sa mai faca o afacere pe banii nostri!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei