Sindicaliştii din învăţământ trag un semnal de alarmă cu privire la ineficienţa Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) de a rezolva problemele cu care se confruntă salariaţii din educaţie.
Potrivit reprezentanţilor Federaţiei Sindicale „Spiru Haret”, federaţie la care este afiliat şi Sindicatul „Pro Educaţia” Suceava, „suntem conştienţi că multe dintre aceste probleme nu îşi pot găsi soluţii peste noapte, dar constatăm, cu fiecare zi ce trece, că nu se rezolvă nici măcar acele probleme care nu au implicaţii financiare sau asupra cărora MEN şi sindicatele au căzut de acord”.
Sindicaliştii reamintesc câteva dintre revendicările pe care le-au adus în atenţia MEN, dar care nu şi-au găsit rezolvarea.
Referitor la modificarea Legii Educaţiei Naţionale, modificări care să ţină cont de propunerile formulare de către dascăli, sindicaliştii afiliaţi la „Spiru Haret” spun că negocierile sunt blocate de peste o lună. Despre plata integrală a salariilor, sindicaliştii spun că au trimis la minister numeroase sesizări referitoare la insuficienţa fondurilor şi că rectificarea bugetară promisă nu va rezolva această situaţie.
Aceştia mai menţionează că au solicitat organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de conducere din inspectoratele şcolare şi casele corpului didactic, cerere care a rămas fără un răspuns din partea MEN.
Mai mult de atât, sindicaliştii spun că nu a fost elaborată, până în prezent, nici metodologia pentru ocuparea posturilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, pentru a se putea demara concursurile pentru aceste posturi în lunile februarie.
„Solicităm dispunerea măsurilor necesare pentru finalizarea negocierilor”, spune Traian Pădureţ, liderul „Pro Educaţia” Suceava.
Sindicaliştii mai arată că Ministerul Educaţiei caută ţapi ispăşitori la nivelul inspectoratelor şcolare judeţene pentru fondurile nealocate de la minister.
Aceştia reclamă încercările ministerului de a scăpa de orice răspundere, modul în care sunt tratate problemele sistemului, ineficienţa instituţiei, dar şi presiunile exercitate asupra inspectoratelor şcolare pentru neacordarea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare sau pentru diminuarea indemnizaţiilor (cantabililor, secretarelor, directorilor, inspectorilor), care nu fac decât să demonstreze insuficienţa fondurilor alocate pentru salariile din educaţie.