Sub sloganul ,,Ne luăm la revedere de la anotimpul toamna!’’, miercuri, 27 noiembrie, cei 370 de preșcolari ai Grădiniței „Țăndărică” din Burdujeni au participat la activitatea extracurriculară ,,Carnavalul toamnei’’, desfășurată în sala de festivități a instituției.
Acțiunea a avut drept scop valorificarea cunoştinţelor şi deprinderilor preşcolarilor acumulate pe parcursul proiectului tematic ,,Farmecul toamnei’’, derulat în ultimele cinci săptămâni, în cadrul căruia au fost abordate conținuturi referitoare la caracteristicile anotimpului toamna, bogățiile toamnei (fructe, legume, flori) etc.
Cu mic, cu mare, copiii, însoțiți de părinți, costumați în fructe, legume, flori de toamnă, norișori, vânt, păsări, și-au petrecut timpul liber într-o manieră plăcută și relaxantă, alături de cei doi animatori – Zâna Toamnă și Barza, care au moderat activitatea, conferindu-i un caracter recreativ, dar urmărind totodată și un scop educativ.
Preșcolarii și-au manifestat capacitățile artistice prin diferite forme: brainstorming, cântec, dans, poezie, pictură, desen, colaj, ghicitori și, nu în ultimul rând, jocuri de mișcare și distractive.
Costumațiile de carnaval au fost apreciate în cadrul unei parade în care fiecare micuţ a defilat pe podiumul improvizat.
Acțiunea s-a înscris în calendarul activităților educative și extrașcolare în cadrul căruia se desfășoară cel puţin o activitate de acest fel pe lună, cu scopul implicării preşcolarilor în acţiuni care să răspundă preocupărilor şi intereselor acestora, punând în valoare talentele şi capacităţile lor în diferite domenii, stimulându-i să participe la acţiuni variate în contexte nonformale.
Potrivit Laurei Ropotă, consilier educativ al grădiniței, ,,din dorinţa de a promova un învăţământ de calitate, modern, flexibil, stimulativ şi creativ, bazat pe experienţă, performanţă, tradiţii şi valori într-un parteneriat real grădiniţă-comunitate, Grădiniţa <Ţăndărică>nu rămâne niciodată indiferentă faţă de marea bogaţie de forme de educaţie extraşcolară. Apropierea de idealul educaţional al şcolii româneşti se poate realiza doar dacă între educaţia formală, informală şi nonformală se desfăşoară o fuziune productivă”.