Transportatorii de mărfuri şi persoane care circulă pe raza judeţului Suceava au fost implicaţi, în 2013, în primele nouă luni ale anului, în accidente rutiere foarte grave, care s-au soldat cu un număr dublu de decedaţi faţă de 2012.
Conform analizei de bilanţ a Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, transportatorii au fost implicaţi, în nouă luni, în 25 de accidente rutiere grave. Paradoxal, numărul de accidente a fost cu unul mai mic decât în 2012, însă consecinţele incomparabil mai grave. S-au înregistrat în acest an 18 morţi, cu nouă mai mulţi decât în 2012, şi 17 răniţi grav, cu 19 în minus faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
Autovehiculele grele, de transport marfă, marea problemă de pe şoselele judeţului
Analiza poliţiei rutiere face referire la accidentele provocate de transportatorii de persoane, de taximetrişti, separat, şi de transportatorii de mărfuri.
Astfel, autovehiculele de transport pasageri au fost implicate în patru accidente cu trei morţi şi doi răniţi grav, taximetriştii în patru accidente cu un mort şi doi răniţi grav, iar transportatorii de mărfuri în 16 accidente, soldate cu 14 morţi şi 11 răniţi grav.
Statisticile arată, evident, că marea problemă a fost cu maşinile de transport marfă.
De altfel, în 2013, până acum, Suceava este judeţul din România în care transportatorii de mărfuri au provocat cele mai multe accidente grave.
Subcomisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, a arătat că în încercarea de a fi reduse tragediile de acest gen au fost organizate acţiuni de control susţinute în rândul transportatorilor. În nouă luni de zile transportatorii de persoane au încasat 191 de amenzi, taximetriştii au primit 57 de amenzi, în timp ce transportatorilor de marfă le-au fost aplicate nu mai puţin de 510 sancţiuni contravenţionale.
Cauzele accidentelor
„Accidentele în care au fost implicaţi transportatorii s-au produs în primul rând din cauza vitezei neadaptate la condiţiile de drum. A doua cauză au fost abaterile comise de pietoni, iar a treia, depăşirile neregulamentare”, a precizat subcomisarul Jucan.
Fără îndoială, cele mai grave dintre accidentele din acest an au fost provocate de autotrenurile care transportau lemn.
Cea mai cumplită tragedie s-a petrecut la finele lunii mai, pe DN 17, la Prisaca Dornei, când un tir cu cherestea, scăpat de sub control, s-a răsturnat într-o gospodărie. Au murit striviţi sub lemne un localnic şi fiica sa în vârstă de 21 de ani, care se aflau în curte, într-un leagăn, şi cei doi tineri care se aflau în autotren.
De asemenea, în luna aprilie, tot pe DN 17, pe serpentinele dintre Ilişeşti şi Păltinoasa, un tânăr de 24 de ani, care conducea o maşină pentru transportul îngheţatei, a fost strivit de materialul lemnos căzut dintr-un autotren care venea din sens opus şi care a fost scăpat de sub control de şofer, un bărbat din Dorna Arini.
Mai trebuie amintit că şoferii de autotrenuri au fost implicaţi în acest an în accidente soldate cu opt morţi, iar toate evenimentele rutiere s-au produs din vina lor.