Cursele regulate ale companiei Tarom sunt profitabile pe destinaţia Suceava, iar singurul impediment major îl reprezintă condiţiile meteo nefavorabile pe timp de iarnă. Aceasta este concluzia discuțiilor purtate ieri de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Ioan Cătălin Nechifor, cu conducerea companiei.
„În urma unor runde de discuţii între Consiliul Judeţean Suceava, Regia Autonomă Aeroportul <Ştefan cel Mare>Suceava şi Tarom SA, s-a ajuns la concluzia derulării unui audit tehnic din partea Tarom SA care să evalueze capacitatea aeroportului de a asigura serviciile necesare operării pe timp de iarnă cu avionul ATR 42”, a spus Nechifor. El a adăugat că, în aceste condiții, astăzi vor fi evaluate, în principal, pregătirea profesională a personalului, activitățile de handling şi operațiunea de degivrare în vederea asigurării capacității tehnice de transport a pasagerilor dinspre şi către Bucureşti în regim de siguranță şi securitate.
„Totuşi, condițiile meteorologice, independent de voinţa noastră, sunt dificile pe timpul iernii. Astfel, în sezonul de iarnă anterior, 34 de curse regulate nu au putut fi operate de către Tarom SA pe destinația Suceava, dintr-un total de 150 programate în perioada noiembrie 2012 - aprilie 2013, acest lucru fiind, din păcate, şi în prezent. Acest fapt a condus la pierderi financiare, dar şi la disconfortul pasagerilor care au avut anulări de zbor sau au pierdut legăturile aeriene în continuarea zborului de Suceava”, a arătat preşedintele Consiliului Judeţean.
Nechifor: „Soluţiile avansate de unii reprezentanți ai clasei politice, cu părere de rău, nu au sustenabilitate”
Nechifor a menţionat că în ceea ce priveşte programul de iarnă 2013 - 2014, atât Consiliul Judeţean Suceava şi Regia Autonomă Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava, cât şi Tarom SA depun eforturi în continuare pentru a păstra destinația Suceava în orarul de zbor Tarom.
„În ceea ce ne privește, am achiziționat un echipament de degivrare nou, avem serviciile operaționale la standarde şi sperăm că auditul Tarom va demonstra conformitatea capacităţii tehnice a Aeroportului <Ştefan cel Mare>. Referitor la condiţiile meteo, vom lua în calcul şi modificarea orarului de zbor, prin transformarea actualei curse de seară Bucureşti - Suceava, cu înnoptare pe aeroport şi retur către Bucureşti a doua zi dimineaţa, într-o nouă variantă care să beneficieze de condiţii meteo mai bune, în jurul prânzului”, a declarat șeful administrației județene. Cătălin Nechifor a precizat că, ținând cont de amplul program de modernizare a aeroportului finanţat din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transporturi, se va lua în calcul, începând de anul viitor, accelerarea lucrărilor, inclusiv pe timp de iarnă, pentru a finaliza investiția la pista de aterizare - decolare mai devreme decât era prevăzut. „În acest moment, lucrările din proiect sunt în grafic, fiind în derulare construirea unui nou turn de control şi a unui sistem de alimentare cu energie electrică, iar din resursele proprii ale Consiliului Judeţean Suceava se execută modernizarea aerogării, aşa încât să fie respectate toate standardele aeronautice”, a subliniat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. Ioan Cătălin Nechifor a mai apreciat că soluţiile avansate de unii reprezentanţi ai clasei politice nu pot fi implementate.
„Soluţiile avansate de unii reprezentanţi ai clasei politice, cu părere de rău, nu au sustenabilitate, întrucât managementul Tarom SA este privat şi nu mai depinde de factorul politic guvernamental, iar ajutorul de stat este imposibil de acordat pe termen scurt, necesitând o procedură de aprobare la nivelul Comisiei Europene, considerându-se o ingerinţă în ceea ce înseamnă liberalizarea pieţei”, a mai declarat Cătălin Nechifor.
(25 oct 2013, 14:48:20