Sucevenii care vor să beneficieze de ajutoare de încălzire a locuinţelor pot solicita, începând de luni, formularele tipizate pe care trebuie să le completeze, atât la asociaţiile de proprietari din care fac parte, cât şi la cele două sedii ale Primăriei Suceava – cel din Areni şi cel din Burdujeni.
Aproximativ 5.000 de cereri au fost înmânate vineri reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari din oraş, cărora li s-a făcut şi instructajul pentru completarea documentelor necesare, care sunt mai multe şi mai complicate decât anii anteriori.
Alte 7.000 de cereri vor fi distribuite direct de municipalitate, dar vor fi şi ca rezervă, pentru asociaţiile care solicită suplimentarea numărului repartizat.
La întrunirea care a avut loc în sala de şedinţe a Consiliului Local Suceava, reprezentanţii primăriei au insistat asupra necesităţii distribuirii cât mai rapide a cererilor, astfel încât acestea să ajungă, completate şi cu toate documentele necesare anexate, înapoi la primărie, până cel târziu 15 noiembrie.
Termenul de completare şi depunere este mult mai scurt
„Faţă de alţi ani, termenul de completare şi depunere este mult mai scurt, pentru că documentele normative şi formularele necesare au apărut foarte târziu, fiind făcute o serie de modificări importante”, a spus Narcisa Marchitan, şefa Direcţiei de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Suceava, care a prezentat noutăţile apărute în privinţa ajutoarelor de încălzire a locuinţelor.
Astfel, drepturile de primire a ajutoarelor de încălzire se stabilesc începând cu data de 1 noiembrie, adică în mai puţin de două săptămâni, timp în care o mare parte din cereri ar trebui să se întoarcă la primărie, completate.
„Graba mare este la beneficiarii de ajutoare care se încălzesc pe bază de gaz metan, pentru că factura E.ON va fi emisă pe 15 noiembrie, ceea ce înseamnă că trebuie să avem deja încheiate verificările dosarelor depuse, pentru a le aviza pozitiv sau negativ”, a precizat Marchitan, care a atenţionat proprietarii de centrale de apartament să depună cât mai curând cererile direct la primărie, la Serviciul de Asociaţii Proprietari.
Cererile completate pentru energie electrică şi lemne vor trebui depuse la sediul de primărie din Burdujeni, în vreme ce sucevenii care sunt racordaţi la sistemul centralizat de termoficare trebuie să depună cererile, cu documentele justificative anexate, la asociaţiile de proprietari din care fac parte.
Plafoanele de venit pentru care se acordă ajutoarele de încălzire a locuinţelor
Ajutoarele pentru încălzire în sistem centralizat se vor acorda familiilor care au un venit net pe membru de familie de până la 786 lei, iar la persoanele singure, celor care au un venit de până la 1.082 lei.
Pentru încălzirea cu gaz, energie electrică sau lemne, cărbuni ori combustibili petrolieri, veniturile maxime până la care se vor acorda ajutoare sunt de 615 lei/persoană.