Drumul naţional DN 29, care leagă Suceava de Botoşani, sau „cel mai prost drum naţional din ţară”, aşa cum a fost catalogat în urmă cu câteva luni de către ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a intrat, oficial în reabilitare. Startul a fost dat sâmbătă, când la Cabana Stejarul, din localitatea botoşăneană Baisa, a ajuns premierul Victor Ponta, dar şi ministrul Dan Şova.
Prim-ministrul României a dat asigurări că lucrările se vor încheia în termen de un an, adică până în octombrie 2014. La rândul său, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, administratorul firmelor UMB Spedition şi Tehnostrade, care se ocupă cu lucrările de reabilitare a acestui tronson de drum naţional, a garantat că panglica inaugurală se va tăia într-un an de zile.
Premierul nu şi-a putut ascunde ironia şi a spus că este „impresionat” de flota utilajelor de pe şantier, în jur de 300, răspunsul lui Umbrărescu fiind că numărul utilajelor care stau degeaba în acest moment este de trei ori mai mare.
„Trebuie să facem ca în România să nu mai existe nici un drum național de pământ. Ăsta-i ultimul și e destul de rușinos pentru noi, dar îl facem acuma”, a spus Victor Ponta. Premierul a fost informat de reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) că asfaltarea totală a acestui drum va costa cât un kilometru de autostradă.
Victor Ponta a ajuns cu două ore întârziere faţă de ora anunţată, iar după ce i-au fost prezentate detalii despre modernizarea drumului naţional dintre Suceava şi Botoşani a plecat cu elicopterul spre Iaşi.
Drumul naţional DN 29 va fi reabilitat pe un tronson de 36 de kilometri, licitaţia organizată de CNADNR pentru realizarea lucrărilor fiind câştigată de UMB Spedition şi Tehnostrade, companii controlate de Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului este de 68,3 de milioane de lei, iar lucrările vizează lărgirea drumului, reabilitarea a 12 poduri şi 29 de podeţe şi realizarea a 31 de parcări şi şapte staţii de autobuz.
La Baisa, premierul a fost întâmpinat de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, Florin Ţurcanu, prefectul de Suceava, Florin Sinescu, prefectul de Botoşani, Costică Macaleţi, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, primarul municipiului Botoşani, Ovidiu Portariuc, dar şi de un număr impresionant de deputaţi, senatori şi şefi de instituţii deconcentrate din ambele judeţe.
Preşedintele CJ Suceava vrea rezilierea contractului firmei care ar trebui să modernizeze drumul naţional DN 18, Iacobeni – Cârlibaba
Cu ocazia inaugurării lucrărilor la drumul naţional DN 29, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, nu a uitat de un alt drum naţional, mult mai prost decât cel dintre Suceava şi Botoşani. Este vorba de drumul naţional DN 18, care pleacă de la Iacobeni, trece prin Ciocăneşti şi Cârlibaba şi ajunge în Maramureş, la Borşa.
Licitaţia pentru modernizarea acestui drum a fost câştigată de firma israeliană Shapir Structures şi chiar dacă termenul de finalizare a execuţiei era 31 august 2013, până în prezent s-au executat doar 5% din lucrări. Mai exact, s-au executat o serie de plombări ale gropilor din asfalt, şi acestea cu mare greutate.
Potrivit lui Cătălin Nechifor, contractul cu executantul ar putea fi reziliat, dar o decizie finală în acest sens va fi luată în primăvară.
Contractul încheiat de Shapir Structures cu CNADNR prevede modernizarea tronsonului Iacobeni-Moisei, pe o distanţă de 89 de kilometri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 81 de milioane de euro, finanţarea fiind asigurată prin Banca Europeană pentru Investiţii.
(14 oct 2013, 11:08:35