O analiză a Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava cu privire la dinamica accidentelor grave care au avut loc în judeţ în perioada ianuarie-august 2013 arată, oarecum paradoxal, o scădere a numărului de evenimente rutiere, însă o creştere semnificativă, cu 10%, a numărului persoanelor decedate.
În cifre, în primele opt luni ale anului în judeţ s-au înregistrat 191 de accidente grave (-20 faţă de aceeaşi perioadă din 2012), soldate cu 51 de persoane decedate (cu cinci în plus faţă de 2012) şi 178 de răniţi grav (-37).
Din păcate, cel mai important aspect, cel al pierderilor de vieţi omeneşti, este aşadar într-un nedorit trend ascendent.
De altfel, statisticile mai arată şi o creştere a numărului de dosare penale pentru ucidere din culpă, 47 de infracţiuni în primele opt luni din 2013, cu opt mai multe decât în aceeaşi perioadă 2012. Din cele 47 de dosare penale pentru ucidere din culpă, 36 au fost decese provocate prin accidente rutiere.
Cifrele din statistica neagră a poliţiei privind morţii de pe şosele au crescut şi prin faptul că în 2013 s-a înregistrat un accident cu patru decedaţi. La sfârşitul lunii mai, pe DN 17, la Prisaca Dornei, un tir încărcat cu cherestea s-a răsturnat în curtea unei gospodării, strivind doi oameni, tată şi fiică, care se aflau în faţa casei, într-un leagăn. În accident au murit şi cei doi tineri care se aflau în tir.
Din păcate, şi luna septembrie şi începutul lui octombrie au adus alte tragedii pe şosea. Numai pe parcursul săptămânii trecute s-au înregistrat trei accidente mortale, unul la Fălticeni, unul la Crucea şi unul la Păltinoasa.
Conform statisticilor Poliţiei Rutiere, DN 17, din Suceava spre Ardeal, este şoseaua pe care se pierd în ultimii ani cele mai multe vieţi omeneşti.
Viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum a dus la cele mai multe accidente rutiere grave. De asemenea, pe locul doi urmează indisciplina pietonilor, mai ales în mediul rural. O problemă serioasă în acest an a fost cu vehiculele grele, tirurile, care au fost implicate în accidente cu consecinţe tragice, cel de la Prisaca Dornei fiind cel mai grav dintre ele.