Ministerul Educaţiei Naţionale continuă programul naţional de protecţie socială “Bani de liceu” şi în anul şcolar 2013-2014. Calendarul de desfăşurare a programului prevede ca elevii să depună cererile până la data de 1 octombrie, urmând ca efectuarea anchetelor sociale şi evaluarea eligibilităţii cererilor să se facă până la data de 23 octombrie 2013.
Centralizarea cererilor se va finaliza la data de 27 octombrie, iar lista beneficiarilor se va afişa pe 28 octombrie. Contestaţii se pot depune în perioada 28 octombrie – 2 noiembrie, urmând ca rezolvarea acestora să se facă în intervalul 2-6 noiembrie.
Beneficiarii „banilor de liceu” sunt liceenii care provin din familii al căror venit brut lunar pe membru de familie realizat în ultimele trei luni anterioare depunerii cererii este de 150 de lei. Sprijinul financiar prevăzut în cadrul programului “Bani de liceu” se acordă pe perioada cursurilor şcolare, inclusiv pe timpul pregătirii şi susţinerii examenului de bacalaureat.
Cuantumul ajutorului este de 180 de lei pe lună.
Judeţul Suceava s-a situat ani la rând pe locul întâi în ceea ce priveşte numărul de beneficiari ai programului „Bani de liceu”, ministerul de resort suplimentând de fiecare dată fondurile alocate programului, pentru ca toţi solicitanţii eligibili să primească acest ajutor.
În 2012, în Suceava au fost depuse 10.439 de cereri. Cele mai multe cereri pentru acordarea sprijinului financiar pe perioada cursurilor liceale au fost depuse de elevi de la Colegiul “Vasile Lovinescu” Fălticeni, Colegiul “Alexandru cel Bun” Gura Humorului, Colegiul “Andronic Motrescu” Rădăuţi, Colegiul Tehnic “Laţcu Vodă” Siret, Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu” Fălticeni şi Colegiul Tehnic Rădăuţi.
Actele necesare
Actele necesare înscrierii în programul bani de liceu sunt: adeverinţe de salariu sau cupon de pensie pentru lunile iunie, iulie şi august, venitul agricol anual (de la primărie), copii de buletin (pentru toţi membrii familiei) şi adeverinţe de elev sau student pentru fraţi sau surori. Cei ce nu realizează venituri vor pune la dosar o adeverinţă de anchetă socială de la primăria din sat sau declaraţie pe propria răspundere că nu realizează venituri din privatizări, plecări în străinătate etc. La dosar mai trebuie ataşată o adeverinţă de la şcoala unde elevul în cauză a absolvit clasa a VIII-a, cu media generală anuală şi absenţele nemotivate.