Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 23 aug 2013 - Anul XVIII, nr. 195 (5402)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Nereguli demonstrate

Cum pot scăpa şoferii de amenzile de radar. Sfaturi ale unui profesor al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Tot mai mulţi suceveni sunt nemulţumiți de amenzile radar și de faptul că li se suspendă carnetele de conducere pentru depăşirea vitezei legale măsurate cu aşa-numitul sistem de detectare “luare din mers”. Prof. univ. dr. ing. Gheorghe Gutt de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” este preocupat de această problematică pe care a studiat-o îndelung.

Gheorghe Gutt dă dreptate cetățenilor nemulţumiţi, care au reale șanse de câştig în instanţă, pentru că, așa cum el spune, „viteza este o mărime metrologică, ea trebuie măsurată cu mijloace metrologice, iar orice măsurătoare a unei mărimi metrologice efectuată prin mijloace nemetrologice, conform Legii Metrologiei din România, este ilegală”.

Gheorghe Gutt expune o serie de argumente prin care demonstrează disfuncţionalităţile şi neregulilor sistemelor radar. Potrivit lui, toate dovezile expuse sunt argumente suficiente pentru cei care doresc să conteste în instanță o amendă sau suspendarea carnetului de conducere pentru depăşirea vitezei, măsurată din mersul mașinii poliției.

 

Gutt: „Ilegalitatea nu este una măruntă, ci este una gravă”

Seria argumentelor expuse de profesorul Gutt par stufoase şi greu de pătruns la prima vedere. Urmărind însă cu atenţie firul raţionamentului său, dovezile pe care se bazează demonstraţia prind sens.

„În primul rând, ilegalitatea nu este una măruntă, ci este una gravă”, spune Gheorghe Gutt.

Acesta a dezbătut pas cu pas întreaga problematică, detecția vitezei de pe loc, de către aparatele radar, fiind primul subiect tratat.

„Aşa cum am menționat, viteza este o mărime metrologică. Poliţia este obligată să măsoare o viteză absolută, mai precis numai viteza vehiculului vizat, ceea ce presupune obligatoriu ca maşina poliţiei să stea pe loc și nicidecum să fie în mişcare”, arată profesorul. El mai precizează că în momentul măsurării vitezei de pe loc, unghiul dintre axa antenei radar și axul şoselei trebuie să fie cuprins între 5 și 20 de grade din cauza faptului că emisia radiației de către antena radar se face după un con, iar pentru ca măsurătoarea să fie corectă, vârful acestui con trebuie să cadă sub un unghi cât mai mic pe autovehicul. Cu cât acest unghi depășeşte 20 de grade, cu atât eroarea de măsurare este mai ridicată. Dacă aceste condiții sunt respectate, măsurătoarea vitezei cu radarul de pe loc este corectă, având erori de măsurare tolerate de câteva procente (aceste procente diferă de la țară la țară).

 

„O serie de condiţii, obligatorii în alte ţări, nu se respectă în România”

Cât despre detecția vitezei din mers, Gutt explică: „Atunci când se măsoară viteza din mers, se determină viteza relativă între vehiculul vizat și cel al poliției, ceea ce evident contravine Legii Metrologiei, dar şi unui principiu fizico-matematic (principiu ce stă la baza ecuaţiei Doppler)”. Cu toate acestea, unele țări, printre care și România, folosesc măsurarea vitezei autovehiculelor cu radar și din mers, respectiv determină viteza vehiculului vizat la „întâlnire” sau „din urmărire”. Pentru ca acest tip de măsurătoare să fie acceptată, în unele ţări sunt impuse poliţiei o serie de condiţii tehnice şi metrologice care garantează, în primul rând, că viteza maşinii poliţiei este măsurată metrologic.

„Trebuie ştiut că la detecţia vitezei din mers, la stabilirea vitezei autovehiculului vizat, participă şi valoarea vitezei vehiculului poliţiei”, explică Gutt.

Prima condiţiei stipulează că detectorul de viteză al autovehiculului poliţiei trebuie verificat și sigilat anual de către Institutului National de Metrologie (INM), împreună cu radarul, scop în care vehiculele poliţiei trebuie deplasate la INM şi testate în mers, în condiții reale, pe un stand de încercări omologat. Totodată, INM trebuie să dispună de un stand de verificare din mers atât pentru radar, cât și pentru detectorul de viteză, și să respecte în timpul detecției din mers protocolul stabilit în omologarea Biroului Român de Metrologie Legală (BRML). La orice înlocuire a cauciucurilor de pe roțile tractoare ale vehiculului poliției, radarul împreună cu detectorul de viteză să fie recalibrate și sigilate de către INM. De asemenea, soft-ul detectorului radar nu trebuie să permită achiziţia vitezei vehiculului vizat la un unghi mai mare de 20 de grade între axa antenei și axa şoselei, iar viteza mașinii poliţiei trebuie să fie constantă în timpul detecție. Totodată, radarul trebuie să nu fie pornit la puţin timp înainte de detecție, iar în timpul măsurătorilor atmosfera trebuie să nu fie umedă.

Gheorghe Gutt arată că nici una din aceste condiţii nu este respectată în România. 

Chiar şi în cazul în care aceste rigori sunt respectate, în continuare apar erori de măsurare mai mari la detecţia radar din mers, decât la cea de pe loc. Aceste erori sunt cauzate, cumulativ, de gradul de uzură a cauciucurilor autovehiculelor poliţiei, de gradul de umflare variabilă a cauciucurilor, de unghiul sub care se face achiziţia vitezei la întâlnire, de variaţia vitezei maşinii poliţiei în momentul detecţiei etc.

Din aceste motive, în alte ţări eroarea admisă pentru acest tip de măsurare este de ±10% pentru detecţia la întâlnire şi de 8% pentru detecţia în urmărire, valoarea erorii de măsurare scăzându-se întotdeauna în favoarea cetăţeanului, din viteza indicată de radar.

„La noi în ţara, după ce că nu respectăm nici una din condiţiile tehnice enumerate mai sus, ceea ce duce la erori de măsurare mari, eroarea tolerată de poliţie este mult mai mică decât cea din alte ţări”, a mai spus profesorul. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cum pot scăpa şoferii de amenzile de radar. Sfaturi ale unui profesor al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava.
 Vizualizări articol: 13368 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.53/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.5 din 36 voturi
Cum pot scăpa şoferii de amenzile de radar. Sfaturi ale unui profesor al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava4.5536

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   .. trimis de
(23 aug 2013, 11:21:07
Titlul este de cancan, ca sa se atraga cititori.

Ceea ce a spus dl Gutt nu este cum se poate scapa de amenzile primite pentru viteza, ci de faptul ca Politia Rutiera nu respecta niste reguli elementare in masurarea vitezei, din aceasta cauza putand aparea erori mari de masurare a vitezei.
2.   :)) trimis de
(23 aug 2013, 11:38:09
Si daca scapati de amenzi prin contestatie ce se rezolva?
Sa nu uitam ca rolul unui radar este de a preveni vitezele excesive pe sosele. Daca n-ar fi radare si permise suspendate ar goni toti cu 200 km/h si ar fi zeci de accidente la ordinea zilei. Viteza e principalul responsabil de majoritatea accidentelor rutiere foarte grave.
Cel mai bine ar fi sa mergeti cu viteza legala si nu o sa mai aveti probleme cu radarele.
2.1  RE: :)) trimis de
(23 aug 2013, 13:31:12
Te-ai exprimat ca un telespectator fidel de stiri.
2.2  RE: :)) trimis de
(23 aug 2013, 15:05:21
@domnu nemernicu’ cu toptanul
Ci mai faci coleguța aia a voastră – Bubulina botșăneană?
Îi deterăți, cum v-am rugat, cu rigla peste dește ca să nu-și mai bage copituțele în treburile și lucrărilor oamenilor mari?
Pare-mi-se că nu proceedarăți încă la măsura punitivă, altminteri n-aș fi primit atâtea semnale e-mailate precum că Bubulina s-o apucat de făptuit niște drăcii inimaginabile.
Cam toți plângăcioșii din Fâșia Gaza s-or jeluit că Bubulina n-o mai așteptat să i se usuce cerneala pe ucazul marinăresc de numire (rușinoasă) în cinul de magistrat și ungere cu caftanul de vel-ispravnic al dregătoriei din Fâșia Gaza.
Cică numai ce o trecut apa Siretului prin vad, imediat ș-o-nculțat ciubotele celea de le purta în copchilărie când mergea la păscut vacile pe islazul din Brehuiești.
Da mai apoi s-o-ncruntat orgoliul egocentric de fostă grefieră – umil scrib după dictarea unui giude competent în raționamente, motiv pentru care o tropotit din ciubote taman ca Vodă-Dragoș la descălecarea în Țeara Moldavă, apoi s-o apucat ca smintita să împartă pedepse, în capul răzășilor, cu buzduganul amorului propriu, condiționat comportamental de nivelul hiperestrogenic exacerbat prim inacțiunea vădită și rea-voitoare a lui Obidiu.
Mai mult de atât, s-o răsculat în iea și orgoliul Telectual dobândit în vremea când făcea kaka în pelinci, adăstată la umbră între bălăriile de la marginea tarlalei unde mă-sa și tac-su trudeau din greu cu sapa întru prașila gliei patriei, ca să-i asigure acesteia o armonioasă creștere, îngrijire și educare.
2.3  RE: :)) trimis de
(23 aug 2013, 15:06:15
Așea că ș-o amintit Bubulina că o obținut un uimitor și fenomenal rezultat de 0,255 pointuri peste nota minimă de admitere în magistratură și mai ales că este posesoarea unui IQ oligofrenic de
2.4  RE: :)) trimis de
(23 aug 2013, 15:07:43
mai puțin de 80, dublat de un raționament logic impecabil atestat la valoarea execrabilă de 6,20. Atuncea s-o-ncruntat din străfundurile caracterului ei mizerabil, asemănător unui furnal adânc, negru, rece, gol și abandonat, și s-o apucat de scris literature Science Fiction cu tematică penal-procedurală. Așa de incredibile sunt bălăriile ce le-o debitat idioata, încât imediat a fost cooptată în Uniunea Scriitorilor din Țara Paielor și a Tizâcului, transhumați peste apă în Țara Canaanului a Bukovinei, plină de lapte și miere, făgăduită semințiilor botoșănenilor cei nenorociți încă de pe vremurile patriarhului Nechita – părintele națiunii dobitocilor botoșăneni exilați și autor al scoaterii și ieșirii semințiilor sărăntocilor botoșăneni din Țara Paielor Eghipețiene.

Ce mai tura-vira, îi un adevărat fenomen stilistico-lingvistic bubulina botșăneană, de te doare mintea ce-i în stare să facă din principiile și regulile generale ale dreptului roman, cu aplicabilitate direct la dreptul penal român.

Așa că de aiasta te interpelai rhetoric (adicătelea fără răspuns) a dooa oară, ca să-ț reamintesc îndatorirea voastră profesională de bază, și anume de a veghea la păstrarea neștirbită a prestigiului instituției voastre și a profesiei ce v-ați ales-o.

Motiv pentru care, în fapt, reiterez rugămintea formulată anterior de a o dota pe Bubulină c-o pereche de clanțe din oțel inoxidabil, astfel încât să fie pusă în imposibilitatea de a mai răsfoi terfeloage oficale, evitându-se astfel orice premise ce ar potența apariția unei noi opere din genul S.F. – penal.
2.5  RE: :)) trimis de
(23 aug 2013, 15:08:25
Dar cum nu sunt răutăcios de feliul meu, nu mă radicalizez afirmând posibilitatea de a o arunca napoi pe Bubulină peste apă, simultan cu înfigerea unei cizme prime și impare în koor, astfel încât să ajungă taman în ocolul oilor și staulul vitelor unde și-o croit ucenicia juvenilă.
Ca să vezi că suntem toleranți, ne rugăm numai la țânerea Bubulinei pe lângă voi, băieții mari care știu să facă pipi cu putza din picioare, buni cunoscători ai meșteșugului procedural și legal din Ministerul public.
Deci, în loc de concluzie, ian de fii matale așa de nemernic, pune-i clanțele pe mânurile Bubulinei și țineți-o pe lângă voi, următorul cincinal, ca să deslușească acătării Quabbalah meseriei de magistrat.
Ucenicia în meșteșugul înclinării balansoarului Temidei înspre partea eticii sociale nu se deslușește făcând experimente stilistice nefericite dar care pot afecta NECONDIȚIONAT DESTINELE UNOR OAMENI.
AM ZIS!
2.6  RE: :)) trimis de
(23 aug 2013, 17:53:33
pt. MJOLNIR

Vorbesti ca de obicei: mult, prost si confuz si pe langa subiect, (oricum nu citesc niciodata ineptiile tale languroase si interminabile) ai face bine sa atingi subiectul temei alfel vei fi ridicol si nebagat in seama.
2.7  RE: :)) trimis de
(24 aug 2013, 09:31:28
Mi se co-rupe-n 14 pnot listening a că nu-mi citește commentariile un îndătinat purtător de talangă!

Jumbo… JET!
3.   Mentalitate tipic romaneasca trimis de
(23 aug 2013, 11:44:24
In primul rand cred ca dl profesor trebuie sa-si revizuiasca putin cunostintele din fizica. Lobul antenei nu are nici o treaba cu masurarea vitezei ci doar eventual cu puterea semnalului emis/receptionat. Si la noi este calculata eroarea aparatului de masura , adica daca limita este de 50Kmh nu iei amenda decat daca depasesti 60Kmh. In alta ordine de idei este rusinos pentru un cadru didactic sa promoveze metode sau motive pentru a ocoli legea. Din cauza acestei mentalitati suntem atat de prost vazuti in Europa.
3.1  RE: Mentalitate tipic romaneasca trimis de
(23 aug 2013, 17:51:35
te-ai gandit ca, poate, atat a inteles ziaristul lui Peste din demonstratia dlui. Gutt (care, te asigur, stie si fizica si chimie, mai mult decat iti imaginezi)? De altfel jurnalistul afirma, chiar de la inceput, ca explicatiile sunt greu de urmarit, si cred ca se refera doar la el. Ideea care trebuie retinuta e ca intre axele drumului si lobului principal (conul, cum ii spune ziaristul) trebuie sa existe un unghi maxim de 20 grade. In al doilea rand pledoaria nu are in vedere incalcarea legii ci protejarea soferilor in fata abuzurilor politiei: daca mergi cu 59 km/h si radarul te inregistreaza cu 61, esti bun de sanctiune, desi nu ai incalcat legea.
4.   La noi toleranta e mai mare de 10% trimis de
(23 aug 2013, 11:45:43
La noi toleranta e mai mare de 10%
Daca limita de viteza pe drumul respectiv e de 50hm/h, politia te lasa in pace chiar daca depasesi cu 10km/h acea limita. Deci procentual exista o toleranta de 20%.
La 100hm/h e de 10%.
5.   Comentariu trimis de
(23 aug 2013, 11:56:59
Dl. Gutt ar trebui sa-si impuna teoria lui in fata autoritatilor vizate, pentru ca are dreptate si pacat ar fi sa ramina simpla teorie.
Indisciplina in trafic ramine ca o mare problema, pentru ca totusi exista multi vitezomani si nu pot fi educati!
La ei, la poliite, chestiile astea stiintifice, cu masuratorile, cu fizica…n-au treaba ! Prostimea se mira si ea, nu stie, dar si tace, ca deh ...
Ei, politaii, stiu una si buna, ca trebuie sa ,,aiba grija de oameni sa nu moara ’’ pe soseaua lor si deci recurg la amenzi.
Nu mai trebuie el sa se chinuie cu educatia rutiera si preventie, nu conteaza, pe prim plan este sa-si faca planul la amenzi.
6.   Comentariu trimis de
(23 aug 2013, 12:29:50
toata lumea are dreptate: si cei care spun ca politia greseste pt ca nu respecta legea
si normele metrologige dar si cei care spun ca nu conteaza daca in localitate ai
viteza de 100 km / h si politia spune ca ai 110 sau 120 . mai conteaza ? dupa mine daca ai 100 sau 120 in localitate ar trebui anulat carnetul de conducere si interzis pe viata dreptul de a conduve. am dreptate?
7.   Cum pot scăpa șoferii de amenzile radar. trimis de
(23 aug 2013, 12:51:21
Decalog mocca cu largă aplicabilitate practică.

10. se înlocuiește caroseria autovehiculului cu materiale absorbante speciale, similare tehnologiei stealth;
9. se circulă cu precădere pe drumurile de exploatare agricolă, cele forestiere precum și pe traseele destinate concursurilor de off-road și enduro;
8. se circulă pe ulițele și coclaurile patriei numai între orele 03.00 – 03.30, ceasuri tainice îndeobște menite hoților de cai sau destinate retragerii fără torțe a radariștilor în vederea îngurgitării unui grătar, a unei ciorbițe de burtă, toate condimentate de inevitabila dublă de votcă nebugetată.

la de semnalul regulamentar de oprire efectuat de agentul de poliție se acționează astfel:
7. se acționează schimbătorul de viteză în treapta maximă și se apasă cu fermitate pedala de accelerație;
6. în caz de oprire se motivează faptul că soacra este grav bolnavă, internată de urgență în spital, iar momâia de pe locul din dreapta tot toacă din meliță, ca o cață turbată , ca să fie sporită viteza de deplasare;
5. în caz de oprire, fără existența pe locul din dreapta a mumiei consorte, se motivează faptul că soacra este internată de urgență în spital iar doctorul urgentist necesită imperios primirea unei șpăgi în vederea producerii unui micuț malpraxis salutar;
4. în caz de oprire, fără mumie, fără soacră, se justifică graba kilometrajului cu o directiva ecologică europeană a Porții Brandenburg, împăturită în două și prezentată odată cu documentele autovehiculului; Semnul Porții Germanice semnifică diviziunea incipientă dintre șofer și agentul de meliție, precum și ulterioara uniune de opinii realizată după înmânarea bancnotei;
7.1  RE: Cum pot scăpa șoferii de amenzile radar. trimis de
(23 aug 2013, 12:52:07
3. În situația în care agentul de meliție constatator nu este unul din cei 90% milițieni vegetarieni (pasionați colecționari de verdeață) ci este unul din cei 10% agenți de poliție carnivori, atunci se extrage de lângă schimbătorul de viteze bâta de base-ball, sabia ninja, sau se deschide portbagajul de unde se apucă levierul și cheia pentru prezoanele roților.

Pe locul secund în topul artificiilor de evitare a unei amenzi radar se află opțiunea aruncării cheilor de contact în toaletă, simultan cu acționarea butonului bazinului. Necesarul de adrenalină al împătimiților volanului va fi suplinit prin amfetaminele oferite de jocurile din seria „Need for Speed”

Și … în fruntea topului… posibilitatea de a se radia autovehiculul în cadrul programului „Hârbul”. Voucherul astfel obținut se vinde în târg la Cumpărătura, după negocieri crâncene cu samsarii de vechituri.
Fondurile astfel obținute se împărtășesc cu prietenii, cu prietenele, cu amicii prietenilor, cu vecinii, cu trecătorii, cu pelerinii, maidanezii, astfel încât finalitatea certă a acestor venituri inopinate să corespundă unei exclamații de-a lui Mălăiele, devenită celebră: „Pe care i-am băut!”
Cotoroanței conjugale, de așteaptă acasă impacientată, pitulată după tocul ușii și cu făcălețul în mână, i se va comunica evidența faptului că guvernul Ponta Copy-Lot a sistat fondurile alocate programului rabla 2013.
„Pe care … l-au băut! *
-----
* (la împlinirea unui an de la loviluția de palat ratată, precum și cu ocazia lansării candidaturii riscante pentru prezidențialele din 2014, lansare însoțită de amânarea proiectelor de regionalizare a teritoriului și modificare a constituției)
8.   Numai de bine trimis de
(23 aug 2013, 12:57:23
Domnule HORHEI, eu cred ca Domnul Profesor are perfectă dreptate, deorece face referire la unghi adică mergând mai departe cu explicația la cele doua componente ale vitezei: cea radială cu efect direct în calculul frecvenței doppler și cea tangențiala. Ca urmare, apare acel unghi dintre direcția de emisie a radarului și autoturism și la care se face referire și trebuie luat în considerație pentru o măsurătoare corectă a frecvenței doppler.În rest, numai de bine, verificarea metrologică trebuie să se se aplice tuturor care folosesc echipamente de măsurare.
8.1  RE: Numai de bine trimis de
(23 aug 2013, 13:53:34
Intr-adevar este posibil sa fi inteles eu gresit. Cu toate acestea argumentul folosit este cat se poate de neinspirat deoarece cu cat unghiul dintre directia de mers si directia undei radio este mai mare cu atat viteza calculata va fi mai mica, adica in avantajul conducatorului auto. Cred ca e mai sanatos sa respectam din proprie initiativa viteza legala decat sa incercam prin orice mijloace sa o depasim.
8.2  RE: Numai de bine trimis de
(23 aug 2013, 14:55:49
E tampit conceput sa fiu amendat PREVENTIV, de parca de as merge cu 45km/h nu pot face accident. Dobitocii accepta sa fie amendati preventiv. Eu consider ca exista o singur moment cand poti fi pedepsit si anume cand gresesti vis a vis de o alta persoana (la modul general), adica cand produci un accident sau distrugi bunurile unui tert (persoan/institutie), in rest e o prostie sa accepti ideea de a fi amendat. In general "nemurile de sluga" accepta si astfel de pedepse "preventive". Eu pot conduce si cu 120km/h in oras iara daca nu produc accidente si nu incurc pe nimeni in trafic CU CE AM GRESIT? Ca nu va place voua sa ma vedeti cu 120km/h, asta e o alta problema. Ca cica v-ar pasa voua de viata mea, e o alta tampenie, deoarece eu sunt SINGURUL RESPONSABIL DE VIATA MEA.
8.3  RE: Numai de bine trimis de
(23 aug 2013, 15:16:23
Ingloriously, ți-ai schimbat nick-ul?
Sincere, fierbinți și cordiale futișaguri cătră doamna matale maternă!

(p.s - serios: nu mai folosi rețeaua de la slujbă că ai ditamai reclamația împinsă la minister. Cum zice Avramescu la editorial - „Dă-te jos din elicopter!”, la fel am zis și eu că trebuie să lași deoparte infrastructura unei instituții bugetare în efectuarea unor activități strict personale.
Acuma că n-ai pic de rușine încât să freci buha pe bani publici - asta e o altă cestiune atât de des întâlnită la nevertebratele sinecurizate bugetar.
Dar măcar lasă naibii rețeaua instituție! Postează ce vrai tu, numai folosește-ți conexiunea PLĂTITĂ DIN BANII TĂI NEMUNCIȚI ȘI NEMERITAȚI).
9.   Comentariu trimis de
(23 aug 2013, 15:03:45
Se cunosc erorile ce pot fi comise de aparatura de supraveghere si sunt eliminate la stabilirea vitezei de deplasare a unui corp .
10.   Lege si ordine trimis de
(23 aug 2013, 17:56:41
Si cu șpaga cum ramane? Tre sa manance și garcea ceva...ce atatea contestații..
11.   Chichite trimis de
(24 aug 2013, 09:01:19
Bravo domn profesor! Uite asa �i ajutati pe domni avocati sa mai cistige si ei o p�ine alba...:)
P.S. Aceiasi problema a romanului, are drepturi insa obligatii. Orice pt. fugi de raspundere si pt. a fenta legea. Vai de capul nostru!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei