Prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu, a anunţat că nici un spital din judeţ nu va avea probleme financiare până la sfârşitul acestui an. Sinescu s-a întâlnit în cursul zilei de ieri cu managerii tuturor spitalelor din judeţul Suceava, în cadrul şedinţei fiind evaluate şi analizate planurile de măsuri organizatorice întocmite de fiecare unitate spitalicească pentru a se încadra în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
În urma întâlnirii de ieri, prefectul Florin Sinescu a precizat că toate spitalele se încadrează în bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate, în condiţiile asigurării sumelor contractate cu CAS Suceava, cât şi a celor contractate prin Direcţia de Sănătate Publică Suceava, pentru programele şi acţiunile finanţate de către Ministerul Sănătăţii, pentru perioada octombrie – decembrie 2013.
Sinescu a mai arătat că în cadrul întâlnirii s-a punctat necesitatea şi oportunitatea formulării unei propuneri de modificare a prevederilor Ordinului nr. 246/248 din 22 februarie 2013 privind aprobarea nivelului maxim al cheltuielilor de personal aferent bugetului general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale pentru anul 2013, pe judeţe şi municipiul Bucureşti. „Propunerea de modificare a fost făcută în sensul ca unităţile spitaliceşti să fie scoase de sub incidenţa actului normativ, motivat de faptul că acestea au venituri suficiente pentru acoperirea cheltuielilor de personal dar sunt constrânse să se încadreze în plafonul cheltuielilor de personal alocat de către Administraţia Financiară”, a explicat prefectul judeţului Suceava.
Nu în ultimul rând, Florin Sinescu le-a atras atenţia managerilor spitalelor să urmărească permanent realizarea măsurilor stabilite pentru încadrarea în volumul de cheltuieli aprobat şi în acelaşi timp să dispună măsurile necesare creşterii veniturilor încasate, astfel încât calitatea actului medical să fie pe măsura aşteptărilor pe care le au sucevenii.