După afişarea rezultatelor de la examenul de titularizare, 128 de cadre didactice au solicitat recorectarea lucrărilor, cele mai multe contestaţii (19) fiind depuse de cei care aspiră la o carieră didactică în învăţământul primar (învăţători).
Nemulţumiţi de notele cu care le-au fost evaluate tezele au fost şi 17 candidaţi de la disciplina educaţie fizică şi sport, 14 de la limba şi literatura română, 12 de la limba engleză, zece de la educatori şi opt de la matematică.
Iniţial au fost trimise către corectare 779 de lucrări, însă opt dintre acestea au fost anulate din cauza faptului că tezele prezentau semne distincte (conform art. 79 alineat 1, din OM 6239/2012). Un candidat cu lucrarea anulată, care a susţinut testarea pentru un post de educator, a depus contestaţie.
Potrivit prof. Cristina Teodorovici, inspector adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava, „rezultatele finale vor fi publicate în data de 8 august”.
Reamintim că, la nivelul judeţului, rata de promovare (cel puţin nota 5) înregistrată la proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante sau rezervate din învăţământul preuniversitar, din data de 30 iulie, înainte de soluţionarea contestaţiilor, a fost de 77,56%.
În Suceava, din cele 771 de lucrări evaluate, 333 (43,19%) au fost notate cu note peste 7, 265 de teze (34,37%) au fost evaluate cu note între 5 şi 6,99, iar 173 de lucrări (22,43%) au fost evaluate cu calificative sub 5.
Candidaţi de nota 10 la inspecţii, repetenţi la examenul scris
Concursul de titularizare constă într-o probă practică sau inspecţie specială la clasă şi o probă scrisă.
La fel ca la examenul de definitivat, candidaţii suceveni au obţinut note frumuşele la inspecţiile de la clasă, majoritatea dintre aceştia fiind notaţi cu note peste 8. Cu toate acestea, zeci de înscrişi care au obţinut calificative de 9 şi 10 la inspecţii au fost mediocri la examenul scris, fiind evaluaţi cu note de 2, 3 sau 4.
După ce a fost notată cu 10 la inspecţia de la clasă, o candidată din Fălticeni care a susţinut examenul la limba franceză a primit la proba scrisă nota 3,1. 1,85 a obţinut o candidată din Suceava, examinată la limba şi literatura română, aceasta fiind evaluată la inspecţie cu 9.
Un alt exemplu relevant îl constituie cazul unei candidate la limba română din Cârlibaba, notată cu 1,75 la examenul scris, dar cu 9 la inspecţie. 2,40 e nota unei alte candidate examinate la limba română, care la inspecţie a obţinut nota 9,5.
Lista cu cei care au adjudecat note de 2, 3 şi 4 la proba scrisă, însă au fost genii la inspecţii poate continua cu zeci de astfel de exemple.
Cu note mari, dar fără post
Potrivit calendarului titularizării 2013, în data de 9 august va avea loc etapa I de repartizare la catedră, pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Este vorba despre candidaţii care au obţinut minim nota 7 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau la inspecţia specială de la clasă.
Etapa a doua de repartizare, pentru angajare pe perioadă determinată, va avea loc pe 14 august. Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidaţii trebuie să obţină minim nota 5 la fiecare dintre cele două probe.
Cu toate că 333 de candidaţi au luat note peste 7 la titularizare, mulţi dintre aceştia nu se vor putea titulariza pentru că nu există posturi vacante la disciplina lor. Din cauza posturilor puţine, aceştia nu au şanse la o catedră pe perioadă nedeterminată, care să-i scutească de participarea an de an la examenul de titularizare.