De la începutul anului 2013, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Suceava s-au înregistrat 783 de reclamaţii, în topul nemulţumirilor sucevenilor plasându-se SC Orange România, cu 80 de reclamaţii, şi SC E.ON România, cu 56 de plângeri formulate.
Cât priveşte operatorul de telefonie mobilă menţionat, potrivit comisarului-şef Vasile Latiş, „aspectele reclamate au vizat refuzul societăţii de a rezilia anumite contracte, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului în condiţiile în care contractul era deja reziliat, servicii de internet neconforme, servicii de telefonie mobilă neconforme, telefoane achiziţionate cu multiple defecte în perioada de garanţie sau prelungirea în mod abuziv a contractelor”.
Cât priveşte SC E.ON România, sucevenii au formulat opt reclamaţii la contractele de furnizare a gazelor naturale şi 48 de plângeri la serviciile de furnizare a energiei electrice.
Vasile Latiş a menţionat că nemulţumirile sucevenilor vizează aspecte precum: facturarea incorectă, debranşarea abuzivă, facturarea dublă pentru revizia tehnică a instalaţiei de gaz, întreruperi neanunţate în reţea sau perceperea taxei de rebranşare în mod abuziv, deşi consumatorul nu fusese debranşat.
Verificări de sezon, la ochelari de soare şi creme de plajă
Printre tematicile desfăşurate recent de CJPC Suceava se numără tema privind respectarea prevederilor legale la comercializarea ochelarilor de soare. Au fost controlaţi 23 de agenţi economici, în cazul a 19 dintre aceştia constatându-se deficienţe. 543 de perechi de ochelari prezentau abateri, valoarea acestora ridicându-se la 8.530 de lei. S-au aplicat 12 amenzi în valoare de 23.600 de lei şi 13 avertismente.
„Dintre abateri amintim: lipsa denumirii şi adresei furnizorului, lipsa categoriei de filtru pe ramă sau etichetă, lipsa informaţiei privind tipul polarizării, lipsa etichetei cu avertismente, lipsa etichetei cu intrucţiunile de utilizare”, a mai spus Vasile Latiş.
De asemenea, comisarii CJPC au mai desfăşurat recent o serie de controale privind verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice de protecţie solară şi autobronzantelor. Au fost verificaţi 18 agenţi economici, în cazul a nouă dintre aceştia constatându-se abateri, valoarea produselor cu probleme ridicându-se la 6.907 lei.
Vasile Latiş a mai menţionat că „printre abaterile constatate se numără informaţiile incomplete pe etichetă, referitoare la expunerea excesivă la soare în orele de vârf (11-15), lipsa informaţiilor privind cantitatea ce trebuie aplicată pentru a se obţine sau păstra protecţia preconizată sau preţul scris incorect la produsele cu preţ redus”. S-au aplicat opt amenzi în valoare de 16.800 de lei şi un avertisment.
(31 iul 2013, 06:12:14