Un drum judeţean modernizat în 2009 cu o investiţie de un milion de euro a ajuns într-o stare foarte proastă la mai puţin de patru ani de la efectuarea recepţiei, spre marea dezamăgire a celor care îl folosesc şi care se întreabă când vor mai fi bani pentru ca şoseaua să fie refăcută.
DJ 175 se întinde pe întreaga sa porţiune de la Pojorâta până la Izvoarele Sucevei. În 2009, după ce Consiliul Judeţean Suceava a accesat un program PHARE, DJ 175 a fost modernizat capital pe porţiunea Benia-Moldova Suliţa. Este vorba de 3,5 kilometri de drum care era betonat şi pe care nu se intervenise de foarte mulţi ani. După cum anunţa la vremea respectivă preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, investiţia a fost de un milion de euro, iar lucrările au fost efectuate de SC Drumuri şi Poduri SA Suceava. La vremea respectivă proiectul a prevăzut ca soluţie tehnică turnarea de mixtură asfaltică peste suprafaţa betonată. Lucrările au fost finalizate în vara lui 2009, drumul fiind recepţionat la finele lunii august.
Din păcate, drumul, ieşit între timp din garanţie, a rezistat destul de puţin. Acum, în vara lui 2013, pe mai multe porţiuni drumul se află într-o stare de degradare accentuată. Semnale de degradare sunt mai vechi şi s-au accentuat după iarna trecută.
DJ 175, aflat într-un nou program de modernizare, dar pe altă porţiune
În momentul de faţă, pe DJ 175 se efectuează lucrări de modernizare, dar pe o altă porţiune, de la Moldova Suliţa spre Izvoarele Sucevei. Este vorba de aproape cinci kilometri de drum. Proiectul actual este finanţat de Uniunea Europeană şi Guvernul României şi vizează îmbunătăţirea infrastructurii transfrontaliere de transport rutier prin reabilitarea şi modernizarea drumului judeţean care asigură legătura directă cu punctul de trecere a frontierei Izvoarele Sucevei – Sepit, precum şi între localităţi situate de o parte şi de alta a frontierei cu Ucraina.
Actualele lucrări nu cuprind însă şi zona reabilitată în 2009.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a precizat că, din punctul său de vedere, soluţia adoptată în 2009, de turnare a mixturii asfaltice peste drumul betonat, nu s-a dovedit eficientă, astfel că în proiectul pentru noile lucrări a fost exclusă o astfel de variantă.
Proiectul aflat acum în derulare a fost aprobat în cadrul Programului Operaţional Comun România – Ucraina – Republica Moldova şi are o valoare de 2,6 milioane de euro.
(23 iul 2013, 11:28:59