Analiza de bilanţ a Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava cu privire la accidentele grave produse în primele şase luni ale acestui an arată că DN 17, şoseaua care leagă Suceava de Ardeal, se distinge detaşat în topul şoselelor periculoase.
DN 17, pe raza judeţului, se întinde de la ieşirea din municipiul reşedinţă de judeţ şi până la Poiana Stampei, la limita cu Bistriţa-Năsăud. Gradul ridicat de risc reiese şi din faptul că pe DN 17 s-au produs mult mai multe accidente grave decât pe DN 2, de la intrarea dinspre Iaşi şi până la Siret, cea mai întinsă şosea care străbate judeţul Suceava.
Cifrele reci ale tragediilor de pe şosele
Conform analizei Poliţiei Rutiere, în primul semestru din 2013, pe DN 17 au avut loc 18 accidente rutiere grave, soldate cu 13 morţi şi 15 răniţi grav. Urmează DN 2, unde au avut loc nouă accidente grave, cu cinci morţi şi şase răniţi grav, şi DN 17 A, Câmpulung Moldovenesc-Rădăuţi, cu şase accidente grave, în urma cărora patru oameni au murit, iar trei au fost răniţi grav.
Aşadar, pe DN 17 numărul de decedaţi şi răniţi grav este mai mult decât dublu faţă de numărul victimelor de pe drumul aflat pe poziţia a doua în acest nedorit top.
Accidentele s-au concentrat în zona Câmpulung Moldovenesc. Un radar în plus va acţiona în această zonă
Poliţiştii rutieri au identificat şi o zonă de pe DN 17 care s-a dovedit cea mai periculoasă.
„Am constatat o concentrare a numărului de accidente grave pe sectorul Vama-Pojorâta. Pe această porţiune am înregistrat nu mai puţin de şapte accidente grave, cu opt persoane decedate şi trei rănite grav. Pentru a reduce numărul mare de accidente am decis să intensificăm acţiunile de control în trafic din zona Câmpulung Moldovenesc”, a declarat subcomisarul Petrică Jucan, şeful Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava.
El a mai spus că în condiţiile în care viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum a fost principala cauză a producerii accidentelor de pe DN 17, sectorul Vama-Pojorâta, s-a luat decizia ca lucrătorii la Biroul Rutier al Poliţiei municipiului Câmpulung Moldovenesc să mai primească suplimentar o autospecială cu radar.
Vehicule grele cu lemn, implicate în două dintre accidentele cumplite de pe DN 17
DN 17 a ajuns de departe cea mai periculoasă şosea din judeţ în condiţiile unui şir de tragedii.
În aprilie 2013, pe DN 17, între Stroieşti şi Ilişeşti, un tânăr în vârstă de 24 de ani, care conducea o autoutilitară pentru transportul îngheţatei, a murit în condiţii cumplite, strivit în maşină de materialul lemnos căzut dintr-un autotren scăpat de sub control.
Tot o maşină cu lemne avea să provoace o cumplită tragedie la Prisaca Dornei - Vama. La sfârşitul lunii mai, într-o curbă, un tir încărcat cu cherestea s-a răsturnat şi a ajuns în curtea unei case din apropierea drumului. Două persoane care se aflau în curte în acel moment, tată şi fiică, au murit zdrobite sub încărcătura de lemne. Nici şoferul tirului şi pasagerul acestuia nu au scăpat cu viaţă, impactul fiind unul deosebit de violent. Acest accident cu patru morţi este unul dintre cele mai grave produse în ultimii ani în judeţ.
În fine, tot în luna mai, pe DN 17, în satul Dealu Floreni, comuna Dorna Candrenilor, doi localnici care se deplasau cu o căruţă au murit după ce au pătruns cu atelajul hipo pe sens opus şi au fost loviţi violent de un autocar.
Sunt doar trei dintre accidentele foarte grave petrecute în acest an pe DN 17, o şosea care se află în stare bună şi pe care se circulă în general cu viteză mare. Acest fapt poate duce însă la accidente grave, cum confirmă din plin statisticile.
Mai puţine accidente decât în 2012, dar mai multe persoane decedate
În ceea ce priveşte o situaţie generală a numărului de accidente din prima jumătate a lui 2013, statisticile arată că acestea sunt în scădere faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012. Totuşi, deşi accidentele au fost mai puţine, s-au înregistrat mai mulţi decedaţi.
Conform analizei Serviciului de Poliţie Rutieră Suceava, în primele şase luni ale acestui an s-au produs 124 de accidente grave, cu 17 mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2012.
Cele 124 de accidente grave s-au soldat cu 37 de morţi (cu trei mai mulţi ca anul trecut), 110 răniţi grav (23 mai puţini) şi 305 răniţi uşor (cu 13 mai puţini).
Conform subcomisarului Petrică Jucan, „viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum este principala cauză a accidentelor produse în primul semestru al acestui an. A doua cauză este indisciplina pietonilor şi a treia, indisciplina bicicliştilor. Din păcate, aceştia din urmă apar din ce în ce mai des în statistici în ultima perioadă”.
În condiţiile numărului mare de accidente din cauza vitezei, poliţiştii rutieri au pus accent şi în primul semestru din 2013 pe controalele cu autospecialele cu radar.
În cele şase luni, în urma acţiunilor cu 11 maşini cu radar, au fost aplicate 23.629 de amenzi, din care peste 18.000 pentru depăşirea limitelor de viteză.
(19 iul 2013, 21:29:18