548 de absolvenţi ai ciclului gimnazial au scăpat de emoţiile repartizării computerizate, întrucât aceştia au fost deja admişi în cadrul învăţământului liceal de stat.
257 dintre aceştia vor studia din toamnă în cadrul claselor cu profil vocaţional sau sportiv. Dintre ei, 94 au fost deja admişi la clasele cu profil sportiv din cadrul Liceului cu Program Sportiv, 86 sunt deja admişi la clasele vocaţionale ale Colegiului de Artă „Ciprian Porumbescu”, 56 sunt admişi la profilul pedagogic al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” (specializarea învăţători-educatoare), iar alţi 21 de elevi sunt admişi la Seminarul Teologic „Mitropolit Dosoftei”.
Liceele din judeţ au organizat, în urmă cu o lună, examene de departajare la probe sportive sau de aptitudini, testări destinate absolvenţilor claselor a VIII-a care au dorit să ocupe un loc în aceste clase.
Totodată, din cei 548 de elevi care sunt deja admişi la unul dintre liceele sucevene, 120 vor studia în următorii patru ani în cadrul Colegiului Militar Liceal „Ştefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc.
338 de locuri pentru romi. 34 au fost ocupate
Sute de locuri rezervate romilor au rămas neocupate după etapa de admitere dedicată special absolvenţilor de etnie romă, care a avut loc în data de 8 iulie.
Deşi experienţa ultimilor ani nu a evidenţiat un interes ridicat al elevilor romi de a urma liceul, 30 de licee din Suceava au alocat 338 de locuri pentru aceştia, în anul şcolar următor. Dintre astea, doar 34 au fost ocupate.
Locurile rezervate pentru romi sunt atât la învăţământ de zi, cât şi seral. Profilurile, filierele şi specializările pentru care au putut opta elevii romi sunt aproape similare cu cele alocate absolvenţilor de ciclu gimnazial români.
137 de elevi suceveni au fost admişi în învăţământul special
192 de locuri au fost scoase la concurs de către patru unităţi şcolare care se adresează copiilor cu nevoi speciale din judeţ. Locurile pentru învăţământul special nu intră în repartizarea computerizată, iar pentru înscriere elevul trebuie să prezinte certificatul care atestă gradul şi handicapul acestuia. 137 de elevi au fost deja repartizaţi în cadrul instituţiilor de învăţământ care şcolarizează elevi cu cerinţe speciale, respectiv Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă “Sf. Andrei” Gura Humorului, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Suceava, Liceul Tehnologic Special Bivolărie din Vicovu de Sus şi Centru Şcolar Câmpulung Moldovenesc.
6.135 de absolvenţi au completat fişe cu opţiuni
6.135 de elevi din judeţ aşteaptă finalizarea primei etape a admiterii în învăţământul liceal de stat, etapă în urma căreia vor şti care este unitatea de învăţământ unde vor studia în următorii patru ani. În ierarhia mediilor de admitere, realizată de Ministerul Educaţiei, se regăsesc 6.708 elevi din Suceava, însă 573 dintre aceştia nu s-au mai prezentat la unităţile şcolare pentru a completa fişele de înscriere cu unităţile liceale unde doresc să fie admişi.
Potrivit prof. Laura Hacman, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Şcolar Suceava, “planul de şcolarizare, pentru anul şcolar 2013-2014, în învăţământul liceal de zi, pentru toate filierele, cuprinde 7.560 de locuri”. În data de 16 iulie se va realiza repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a. Listele vor fi afişate atât la şcolile de provenienţă ale elevilor, cât şi la liceele la care au obţinut un loc. Repartizarea computerizată nu finalizează înscrierea la liceu. După afişarea listelor cu rezultatul repartizării computerizate urmează înscrierea la liceu, elevii putând depune dosarele în perioada 17-26 iulie.
A doua etapă de admitere începe pe 17 iulie
Cei care nu au reuşit să ocupe un loc la liceu vor avea o nouă şansă. A doua etapă de admitere va avea loc în perioada 17 iulie – 1 august şi se va desfăşura similar celei anterioare. În cazul celei de-a treia etape de admitere, metodologia de organizare va fi diferită. Astfel, în perioada 5-6 august, vor fi repartizaţi în licee elevii care nu au participat la nici o etapă de admitere, cei care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară mai târziu.