Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 12 iul 2013 - Anul XVIII, nr. 159 (5366)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   5 imagini |   ø fişiere video

Made in România

DN 18, aproape de data finalizării lucrărilor de modernizare. În realitate nu s-a acoperit nici o groapă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Drumul naţional 18, şoseaua care pleacă de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, şi care traversează comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba şi apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmaţiei şi Baia Mare este, pe porţiunea din judeţ, un dezastru care s-a accentuat de ani de zile până la o limită pe care localnicii şi turiştii pur şi simplu nu o mai suportă. Practic, DN 18 înseamnă pe raza judeţului Suceava 40 de kilometri de gropi.

 

Panourile cu perioada de execuţie şi finalizare a lucrării par astăzi doar glume proaste 

Frustrant şi chiar revoltător pentru şoferi este că la marginea DN 18 tronează mai multe panouri puse înainte de data la care lucrările de modernizare a DN 18 trebuiau să înceapă. Datele înscrise pe aceste panouri par acum, în iulie 2013, nişte glume proaste: şantier în lucru; Constructor – Shapir Structures; Data începerii execuţiei: 1 septembrie 2011; Data finalizării lucrărilor: 31 august 2013; Termenul de execuţie a lucrărilor: 730 de zile.

Acestea sunt datele din proiectul care trebuia să pornească cu avânt în septembrie 2011 şi să fie gata la finele lunii viitoare. În primă fază, când au fost bani, firma care a câştigat licitaţia a început şi între timp a şi finalizat lucrări de modernizare pe alte porţiuni ale DN 18. Când trebuiau să ajungă şi pe raza judeţului, cei de la Shapir au sistat însă lucrările, pentru că nu au mai primit fonduri pentru demararea lor. Pentru că promisiuni că se vor vira totuşi sumele necesare amplelor lucrări de modernizare au tot existat, nu s-au făcut nici măcar intervenţiile minime, cu plombe. Aşa s-a ajuns ca acum, în vara lui 2013, nici un metru de asfalt să nu fie reparat, iar drumul să fie impracticabil pe numeroase porţiuni.

 

Speranţe mari că modernizarea DN 18 va începe pe 15, cel târziu 20 iulie

Situaţia este atât de gravă încât unii transportatori care alimentau agenţi economici din cele două comune, Cârlibaba şi Ciocăneşti, au renunţat la contracte şi inclusiv firmele de transport persoane au început să facă tot posibilul pentru a scăpa de rute pe DN 18. Apoi, din cauza drumului plin de gropi, aproape că nici măcar nu se mai poate vorbi de turism în comuna muzeu Ciocăneşti.

Primarul comunei Ciocăneşti, Radu Ciocan, speră ca măcar acum, în al doisprezecelea ceas, să se facă ceva.

„Reprezentanțiifirmei din Israel pregătesc şantierul pentru a începe lucrările şi pe raza judeţului nostru. Aşteaptă doar garanţii că în urma unei rectificări de buget vor primi finanţare. Repararea drumului este vitală pentru comuna noastră, din toate punctele de vedere, este cel mai important lucru pe care îl aşteptăm”, a declarat primarul Radu Ciocan.

Speranţele primarului se leagă de demersurile făcute de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, şi de prefectul Florin Sinescu, în vederea alocării de fonduri pentru demararea lucrărilor.

Beneficiarul lucrării este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care trebuie să aloce bani către firma care a câştigat licitaţia din 2011.

Din informaţiile pe care le avem există promisiunea că se va aloca buget pentru lucrările de modernizare a DN 18 pe raza judeţului Suceava şi se va trece la lucru de pe 15, cel târziu 20 iulie. Deocamdată informaţia nu este însă oficială şi prin urmare nici certă, cu atât mai mult cu cât au tot existat în ultima vreme promisiuni că drumul naţional ajuns într-o stare deplorabilă va fi modernizat. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului DN 18, aproape de data finalizării lucrărilor de modernizare. În realitate nu s-a acoperit nici o groapă.
 Vizualizări articol: 2314 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
DN 18, aproape de data finalizării lucrărilor de modernizare. În realitate nu s-a acoperit nici o groapă5.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Drumul oaselor...! trimis de
(12 iul 2013, 15:05:48
Daca s-ar putea ca redactia Monitoru sa intrebe pe cei de la CNADR daca posesorii de autovehicole particulari ori privati din zona DN 18 platesc rovinieta si de ce ? Cred ca ar fi un raspuns interesant si mai ales ar fi bine de stiut cam ce fac cei de la drumuri cu suma respectiva pentru ca e una ...frumusica ...ar cam fi deajuns pentru un training cu stafful dar de data aceasta nu la Sinaia ca e banal si sta presa cu ochii pe ei si de ce nu sa incerce ceva acolo un ...Monte Carlo...?
2.   Unde sunt banii pentru drumuri si strazi? trimis de
(12 iul 2013, 15:36:40
Platim taxe si impozite locale(inclusiv impozit pe masina)platim benzina de doua ori mai scump decat pretul la poarta rafinariei(accize),platim rovigneta,platim TVA.Si bani pentru infrastructura nu se gasesc niciodata.Nici pentru drumuri,nici pentru autostrazi.România deţine cea mai mică reţea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puţin decât bulgarii şi de opt ori mai puţin decât germanii.Concluzia:Romania O ARE MICA.

3.   Unde sunt banii pentru drumuri si strazi? trimis de
(12 iul 2013, 15:38:21
Pretul benzina la pompa 1,29 euro/litru ;pret furnizor 0,59 euro/litru.JUMATATE DIN PRETUL PLATIT DE ROMANI la pompă este colectat de statul român prin intermediul accizelor, TVAului sau prin taxe precum cea de un cent pe litru aplicată pentru recuperarea unor datorii istorice ale fostei Companii Române de Petrol.Guvernul francez a decis reducerea accizelor la carburanti, masura care va avea ca efect imediat scaderea preturilor la pompe, urmand ca ulterior sa fie introdus un mecanism permanent de control al cresterii preturilor.
Guvernul Bulgariei a propus o forma de accizare in functie de nivelul de trai din fiecare stat membru al Uniunii Europene.

4.   Unde sunt banii pentru drumuri si strazi? trimis de
(12 iul 2013, 15:45:56
In acest an nu a început nici o modernizare de tronson de drum naţional, deşi arată rau de tot DN 29 Suceava Botoşani , DN 29 A Suceava Dorohoi, DN 17 B Iacobeni Borşa şi DN 18 Vatra Dornei Piatra Neamţ .Aceste drumuri nationale apartin CNADNR.Din 2007 până în2012, Compania Naţională de Austrăzi şi Drumuri a avut un buget cumulat de 10,7 miliarde de euro.Practic, dacă toţi banii de investiţii ar fi mers în autostrăzi, România ar fi avut cel puţin 1.200 de kilometri de autostradă. Cifra a fost calculată în funcţie de standardul maxim de cost impus de Ministerul Transporturilor, de 6 milioane de euro kilometru pentru autostrăzile de la munte. Mai mult, statul român avea o sursă gratuită de finanţare prin Programul Operaţional de Transporturi de la Uniunea Europeană. Totuşi, din 2007 până în prezent, ţara noastră a atras efectiv fonduri europene de 292 de milioane de euro pentru Transporturi. Adică 6,4% din cele 4,6 miliarde de euro puse la dispoziţia României de Bruxelles

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei