Un transport cu pietre semipreţioase, dar şi cu flori de mină, mini geode şi bijuterii din argint cu pietre semipreţioase a fost oprit ieri dimineaţă de lucrătorii Biroului Vamal Siret. Este vorba de 127 de kg de agat, malahit, onix, citrin, ametist, cuarţ, spinel, pirită etc., având ca ţară de origine India, Pakistan, Bolivia şi Madagascar. În cele 13 colete cu pietre, pentru care cetăţeanul ucrainean care le transporta a prezentat şi două facturi, vameşii de la Siret au mai găsit şi alte bunuri nedeclarate.
„La controlul fizic amănunţit efectuat de inspectorii vamali s-a constat că în colete se aflau atât pietre semipreţioase şlefuite, bucăţi de rocă de diverse forme, culori şi mărimi de felul celor menţionate în factură, dar şi flori de mină, mini geode şi bijuterii din argint cu pietre semipreţioase, nedeclarate la ieşirea din ţară”, se arată într-un comunicat al Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale (DRAOV) Iaşi.
Având în vedere că o parte din bunuri nu au fost declarate, iar cantitatea şi valoarea acestora depăşea cu mult plafonul prevăzut de legislaţia română în domeniul vamal, pietrele semipreţioase au fost reţinute în vederea confiscării, iar şoferul microbuzului marca Mercedes Benz înmatriculat în Ucraina a fost amendat cu 3.000 de lei.
( 5 iul 2013, 11:23:19
De fapt ucrainețul ceala n-ave nici o treabă cu traficul de cataroaie semiprețioase.
Aici o fost vorba despre un misunderstanding din partea la căpcăunul ceala de melițian de bordură. Ucrainețul, om cumpătat și rațional, când și-o p(u)lanificat călătoria, s-o uitat întâi și-ntâi la Russia Today ca să vadă care-i starea weatherului. O văzut că-i apăraie mare pe cursul mijlociu al Istrului ș-atunci s-o gândit ca să-și lesteze bine-bine de tot μbusul ca să nu-l ieie puhoaiele la vale și-n loc de Jermania s-ajungă înapoi acasă pe malul stâng la Sulina.
Așa că omu’ o adunat de prinprejurul bordeiului și de prin casele megieșilor tot felul de bolohani meșteșugiți pe care i-o buchisit bine în cutii iar cutiile le-o rânduit gospodărește pe podina busului. Pe post de LEST, egzact așa cum făcea și inegalabilul Călăfătuitor Galactic care, după ce descărca sutele alea de mii de tone-moarte ale petrolierului și după ce dădea foc la toată rada portului Marsilia, își umplea cala shipului cu blugi, kentane, wișkeane, ca să aibă nava stabilitate pe ruta de întoarcere.
Cam asta-i storia necoafată a mult-vestitului traficant de chetroaie din Ukraina. Unde mai pui că ave’ mujâcu’ și zapisuri de acțiz pentru bolohanii din dubă. Tătă tărășenia pe față, cu marafeturile la vedere, transparent (cum ar zâce un boulean de europarlamentar), ca să nu fie loc de întors cu privire la dedesubturile transportului.
Da’ de un’ să știe, săracul traveller, că la bordura cu Rrumânia, o să deie peste CEI MAI PROSTALĂI BORDURIȘTI din tot Tratatul de la Varșovia.
Prima șî prima oară, când o văzut melițianul de bordură marafeturile din mășână, s-o scărpinat tare de tot pe sub cașchetă, în creștetul dovleacului, taman în locul de pe calota craniană ce ocrotește NEURONUL competenței instituționale.