Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 21 iun 2013 - Anul XVIII, nr. 141 (5348)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Stare deplorabilă

Pasarela CFR de la Iţcani, la un pas de a deveni pericol public

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Una dintre cele mai circulate structuri rutiere ale Sucevei, pasarela CFR de la Iţcani, care face legătura către Rădăuţi şi Siret, este pe cale să devină un adevărat pericol public, după ce, zeci de ani la rând, nu s-au mai făcut deloc lucrări de reparaţii şi întreţinere.

Starea deplorabilă a pasarelei construite pentru ca traficul rutier să nu afecteze mersul trenurilor care odinioară circulau în număr mare pe acolo poate fi constatată şi cu ochiul liber, porţiuni mari din structura de rezistenţă fiind erodate de timp şi de infiltraţiile de apă.

Cea mai bună dovadă a degradării construcţiei realizată prin anii '70 o reprezintă faptul că, miercuri seara, bucăţi mari de beton au început să se desprindă din pasarela CFR, maşinile care circulau pe străzile de dedesubt ori staţionau în zonă putând fi avariate.

„Cei care se ocupă de reparaţiile stradale asfaltau aseară pe pasarelă, iar eu, fiind în zonă, am observat cum au început să se desprindă bucăţi din pasarelă, mari cât un bolovan, care picau pe stradă. Am luat legătura cu şeful de lucrare, să-i spun că de la vibraţiile compactorului cad bucăţi din structura pasarelei, la care ei mi-au spus că ştiu ei ce fac şi altceva nu-i interesează”, spune Marius Mariţan, locuitor al cartierului Iţcani.

Acesta s-a arătat îngrijorat nu doar de faptul că cineva ar putea fi lovit de bucăţile de beton care se desprind de sus, ci şi de faptul că, într-o zi, întreaga construcţie ar putea ceda.

„Betonul care se desprinde reprezintă un pericol pentru toţi cei care trec pe acolo, pe dedesubt, dar cel mai grav este că riscăm ca într-o zi să se rupă pasarela în două şi să se prăbuşească peste noi”, apreciază iţcăneanul îngrijorat.

Îmbinările dintre plăcile de beton ale pasarelei sunt cele mai afectate, infiltraţiile de apă făcând ca, chiar şi la două zile după ultima ploaie, apa să se scurgă pe betonul măcinat, printre bucăţile de fier-beton dezgolite şi corodate de rugină.

 

Balustrade măcinate de rugină

Nici scările de urcare pe pasarelă, care mai demult erau utilizate frecvent, pentru a scurta drumul, nu au o stare mai bună. Măcinate de ploi, treptele se cutremură puternic de fiecare dată când pe pod trec maşini de mare tonaj, iar să te ţii de balustradele care le mărginesc nu este deloc o opţiune bună. Fierul balustradelor este atât de măcinat încât este de ajuns să îl strângi mai tare în mână şi se face praf, fiind mâncat de rugină. Aceeaşi situaţie este şi pe pod, unde balustradele metalice de protecţie pentru pietoni şi maşini sunt mai mult de formă, pe anumite porţiuni fiind vizibil distruse de rugină.

 

Proiect de consolidare a pasarelei CFR

Problemele apărute la pasarela CFR de la Iţcani nu le sunt străine celor din Primăria Suceava, care vor să remedieze cel puţin o parte dintre ele începând chiar de anul acesta, după cum a precizat primarul Ion Lungu.

„Din păcate, starea pasarelei nu este tocmai bună. Oamenii de acolo au perfectă dreptate. Tocmai de aceea m-am şi zbătut să obţinem finanţare pentru un proiect de reabilitare a podului de peste apa Sucevei şi a pasarelei CFR de la Iţcani. Cele două obiective sunt prinse pe proiectul suplimentar de reparaţii străzi cu fonduri europene. Noi încercăm să menţinem aceste căi de rulare într-o stare cât de cât de normalitate, dar sunt necesare lucrări mult mai ample”, a spus Lungu.

Starea de degradare a elementelor pasarelei de cale ferată a ieşit la iveală şi anul trecut, când, din cauza vechimii şi degradării, un stâlp de iluminat public de pe pasarelă s-a prăbuşit, blocând traficul rutier.

„După ce vom semna contractul de finanţare, vom demara cu celeritate maximă reparaţiile la pasajul de cale ferată şi la podul de la Iţcani. Valoarea proiectului este de 8 milioane de euro şi cuprinde şi reabilitarea drumului european 85, respectiv străzile Traian Vuia, Cernăuţi şi Grigore Alexandru Ghica. La pasajul peste calea ferată nu s-a mai intervenit de peste 30 de ani. Aceste obiective sunt de interes naţional, ar fi trebuit să li se acorde mai multă atenţie. Acum sunt date în administrarea municipalităţii şi facem eforturi să le reabilităm, aşa cum am făcut cu podul şi pasajul CFR de la Burdujeni”, a declarat şeful municipalităţii sucevene.

Pasarela CFR de la Iţcani face parte din traseul drumului european 85.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Pasarela CFR de la Iţcani, la un pas de a deveni pericol public.
 Vizualizări articol: 1465 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.17/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.2 din 6 voturi
Pasarela CFR de la Iţcani, la un pas de a deveni pericol public4.256

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Bine a zis cine a zis.. trimis de
(21 iun 2013, 11:26:05
Ce a facut nea NICU..voi nu reusiti sa dati cu var.. mai bine demolati podul si faceti strada pe jos la nivel cu calea ferata..Ce ne mai trebuie trenuri?? si asa rar trece cate un tren... faceti trecerea la nivel cu strada.. si cand vine trenul stam la rand!! poate i.am dat vreo idee lu nea lungu
2.   LUNGU trimis de
(21 iun 2013, 12:17:23
Boul asta de Lungu nu a facut absolut nimic , nimic in atatia ani , toata Suceava este o mare mizerie si dezastru . El atata are grija , sa fie maturate pavelele in fata primariei . A burdusit acolo cu functionari la frecat lumea dintr-un birou in altul si ce conteaza ca totul se darama in jur ..... Jenant
2.1  RE: LUNGU trimis de
(21 iun 2013, 13:20:35
1000 de angajati are primaria,pana in 1991 erau sub 100,oare de ce?
3.   Ce se poate face intr-un singur an !? trimis de
(21 iun 2013, 14:15:44
Daca lucrarile sunt mereu aminate de la un an la altul…. si banii se gasesc doar cu un an inainte de o noua realegere la vot!
Ce se poate face intr-un singur an !?

Uite cum s-a ajuns sa fim condusi de oameni desinteresati, care nu au pic de demnitate, nu au pic de bun simt si ce ma deranjeaza cel mai mult e faptul ca ei ne cred pe noi prosti si naivi, aerieni si nu stim de toate aranjamentele, beneficiile si toate foloasele lor.
4.   Pentru autor: trimis de
(21 iun 2013, 15:02:40
”am observat cum au început să se desprindă bucăţi din pasarelă, mari cât un bolovan” - care este dimensiunea exacta a unui bolovan?

5.   Pnt eu123 trimis de
(21 iun 2013, 15:45:34
”am observat cum mamica ta tipa foarte tare,atunci cand o f....m” - care este dimensiunea exacta a penisului ce o penetra?
Esti prost butoi ma asta eu123.

6.   Primaria Suceava trimis de
(21 iun 2013, 18:08:49
Suceava are o populatie de 86.282 locuitori.Piatra Neamt are o populatie de 77.393 locuitori.Deci e o diferenta mica intre cifre.Primaria Suceava are in jur de 1000 de angajati.Primaria Piatra Neamt are in jur de 500 de angajati.Deci la jumatate.Intrebarea este cum a reusit Pinalty sa faca din oras o bijuterie cu 500 de angajati iar Suceava este in halul care este cu o primarie cu 1000 de angajati.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei