Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, vrea controale mai stricte la maşinile de mare tonaj care circulă pe drumurile din judeţ. Sinescu a declarat că în cursul zilei de ieri a discutat cu şeful Inspectoratului Regional pentru Controlul în Transportul Rutier din Iaşi, Florin Hopşa, şi cu şeful acestei instituţii din judeţul Suceava, pentru găsirea unor soluţii în vederea eficientizării controalelor la maşinile de mare tonaj care circulă cu o încărcătură mai mare decât limitele impuse de lege. Florin Sinescu a arătat că principalele probleme se întâlnesc la maşinile care transportă material lemnos şi produse de balastieră.
„Din păcate, agenţii economici încarcă maşinile peste tonajul admis de lege, iar acest lucru afectează foarte mult infrastructura rutieră”, a precizat prefectul judeţului Suceava. El a adăugat că în momentul de faţă există „o presiune foarte mare” pe DN 17 şi pe DN 2, principalele drumuri din judeţul Suceava. Florin Sinescu a precizat că pe drumurile care fac legătura cu zona de est a judeţului Suceava, respectiv DN 17 A Câmpulung Moldovenesc - Ratoş şi DN 2 E Păltinoasa – Cacica, au fost impuse restricţii pentru maşinile de mare tonaj.
„În acest moment, tot ce înseamnă trafic greu se derulează pe cele două drumuri principale, DN 2 şi DN 17. Iar în momentul de faţă nu avem eficienţă maximă la controalele maşinilor de mare tonaj, având în vedere că există un singur cântar, iar Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Suceava are doar şase salariaţi”, a declarat Sinescu.
Prefectul a mai spus că a solicitat încă un cântar pentru dotarea ISCTR Suceava, dar şi suplimentarea numărului de personal, într-o primă fază prin transferul unor salariaţi de la inspectoratele din alte judeţe, unde traficul greu este mai puţin intens.
„Dacă nu facem filtre care să funcţioneze 24 de ore din 24, nu avem eficienţă. Din acest motiv am solicitat încă un cântar, dar şica cel puţin pe termen scurt, să mai suplimentăm cu oameni din zone unde traficul e mai puţin intens. Asta ar fi soluţia pe moment. De asemenea, facem un apel către toţi agenţii economici să încerce să înţeleagă că, dacă astăzi noi depăşim tonajul admis de lege, la anul o să ajungem să nu avem pe ce circula. Există o presiune fantastică pe cele două drumuri naţionale de care am amintit”, a precizat prefectul judeţului Suceava.
Florin Sinescu a mai afirmat că în situaţia în care s-ar suplimenta numărul salariaţilor de la ISCTRS Suceava şi ar mai fi adus un cântar pentru maşinile de mare tonaj, pe DN 17 ar putea să funcţioneze în permanenţă un punct de lucru pentru cântărirea autovehiculelor.