Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR) solicită Ministerului Educaţiei să demareze urgent o anchetă privind o serie de cazuri de îndoctrinare religioasă din şcoli, printre care se numără şi cazul învăţătorului Teofil Creangă de la Şcoala Gimnazială din Botoşana. ONG-ul atrage atenţia ministerului de resort asupra a trei profesori din Iaşi, Suceava şi Galaţi acuzaţi că îşi îndoctrinează elevii, vorbindu-le acestora despre păcatul sexului, al avortului, punându-i să citească în genunchi acatiste în afara orelor de religie şi sfătuindu-i să-i dispreţuiască pe cei ce nu sunt ortodocşi.
Potrivit reprezentanţilor ASUR, „Ministerul trebuie să elaboreze și să implementeze un set de politici educaționale destinate a preveni pe viitor apariția unor cazuri similare. Poziţia ASUR este neechivocă: în unităţile publice de învăţământ trebuie păstrată o strictă neutralitate religioasă, iar în cadrul orelor de religie trebuie predată Istoria Religiilor şi nu doar viziunea particulară a unui anumit cult, indiferent care ar fi acela”.
ONG-ul acuză faptul că, sub privirea îngăduitoare a Ministerului Educației, situația devine din ce în ce mai gravă, îndoctrinarea religioasă extinzându-se și în afara orelor de religie. “Prin pasivitatea de care dă dovadă, Ministerul Educației se face direct vinovat de actuala situație. Îndoctrinarea religioasă este un fenomen prezent de multă vreme în școli și nu se limitează la orele de religie”, se arată pe pagina electronică a asociaţiei.
Trei cazuri asemănătoare semnalate în ultima săptămână
În cursul săptămânii trecute, au fost făcute publice trei cazuri distincte de învățători sau de profesori care își folosesc poziția și autoritatea pentru a face educaţie religioasă. Cât priveşte situaţia învățătorului Teofil Creangă de la Şcoala Gimnazială din comuna Botoşana, ONG-ul face, pe pagina personală de internet, o prezentare a traumelor la care sunt supuşi copiii.
„Învăţătorul a fost reclamat de părinți pentru agresarea psihică și fizică a elevilor. Conform declarațiilor celor implicați, cadrul didactic în cauză le vorbește insistent copiilor de <diavol, vrăji, avorturi, exorcizări şi alte lucruri de care ei se sperie. […] În timpul orelor îi obligă să citească acatiste, iar dacă pe elevi îi doare capul, îi trimite în ultima bancă, dându-le rugăciuni de citit>“, arată ASUR.