12 cadre didactice din judeţ, şase formatori consilieri în educaţie şi şase inspectori şcolari, au participat la proiectul Leonardo da Vinci VETPRO “Practici inovatoare şi strategii pentru favorizarea succesului şcolar”, iniţiat de Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava (IŞJ) şi finanțat de Comisia Europeană, aceştia deplasându-se în Braga, Portugalia. Perioada de mobilitate, 7-21 aprilie 2013, a inclus prezentări, dezbateri, mese rotunde, asistențe la activități, ateliere de formare și a prilejuit un transfer de practici inovatoare din cele două sisteme de învățământ.
Proiectul “Practici inovatoare şi strategii pentru favorizarea succesului şcolar” are scopul de a dezvolta, la nivelul a 12 unități pilot din judeţ, capacitatea de a elabora, implementa şi revizui procedurile care favorizează succesul școlar.
Potrivit prof. Tatiana Vîntur, inspector şcolar de educaţie permanentă în cadrul IŞJ, „proiectul ce vizează succesul școlar s-a desfăşurat în parteneriat cu organizația <Leonardo da Vinci> Braga, Portugalia (capitală culturală europeană în 2012) și a facilitat contactul direct cu autorități locale (Primăria din Barcelos), inspectori școlari (Inspectoratul Școlar din Porto, regiunea Norte), profesori și formatori (Casa Profesorilor din Braga, unități școlare: Escola Secundara Barcelos, Escola Secundara Maximinos – Braga, Escola Professional ”Profitecla”- Braga).
Vizitele culturale la obiective din Braga, Porto,Viana do Castelo, Guimaraes, Barcelos, Ponte de Lima, Ceres, Valenca au prilejuit contactul cu civilizația și cultura poporului portughez care-și cinstește și apreciază istoria fără să o judece, promovează valorile cu echilibru, modestie și durabilitate”.
Potrivit acesteia, ghidul metodologic „Strategii pentru favorizarea succesului şcolar”, proiectele de intervenție în cele 12 școli pilot din judeţ, studiul dinamicii factorilor reuşitei şcolare cuprins în „Barometrul reuşitei şcolare” și cursul de formare adresat profesorilor diriginți sunt câteva dintre rezultatele proiectului care vor asigura și sustenabilitatea acestuia.