Furturile din locuinţe, cele din genţi şi buzunare şi faptele de înşelăciune sunt în creştere în prima parte a anului 2013, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. O arată statisticile Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava, prezentate ieri, într-o conferinţă de presă, cu ocazia lansării unei campanii de prevenire a furturilor, a delicvenţei juvenile şi a violenţei în mediul rural.
Conform datelor prezentate de inspectorul principal Ionuţ Epureanu, coordonatorul Compartimentului de Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ, în primele trei luni ale anului 2013 au avut loc 332 de fapte de furt din locuinţe, faţă de 284 în 2012. Majoritatea furturilor, a subliniat inspectorul Epureanu, au avut loc în mediul rural, de multe ori pe fondul neglijenţei victimelor, care pur şi simplu au plecat de acasă şi au lăsat uşile descuiate.
În creştere sunt şi furturile din genţi şi buzunare, 52 în primul trimestru din 2013, faţă de 37 în aceeaşi perioadă a anului trecut.
O altă constatare a poliţiei este că înşelăciunile, sub diverse forme, fac din ce în ce mai multe victime.
În primele trei luni ale acestui an poliţia a înregistrat 238 de înşelăciuni, faţă de doar 193 anul trecut, în primul trimestru.
În scădere faţă de anul trecut sunt faptele de tâlhărie (furt cu violenţă) şi infracţiunile de loviri şi alte violenţe, 483 în primul trimestru al acestui an, faţă de 551 în aceeaşi perioadă din 2012.
Având în vedere toate aceste realităţi, IPJ Suceava, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean şi cu SC Security Management, care asigură partea economică a campaniei, a demarat un program de prevenire a infracţionalităţii, pe mai multe direcţii. În acest sens au fost realizate 80.000 de materiale informative şi pliante cu caracter preventiv cu mesaje de genul: “Tânăr, Nu Delicvent!”, „Să exmatriculăm violenţa şcolară”, „Fii atent, Nu indiferent!”, „O palmă poate curma o viaţă” etc. Toate materialele realizate conţin sfaturi preventive şi cu privire la evitarea mediului infracţional şi vor ajunge în şcoli, în barurile din mediul rural sau în marile magazine.