CFR Călători va opera de la 15 aprilie o serie de modificări în circulaţia trenurilor care fac legătura în Suceava şi Bucureşti. Astfel, trenurile InterCity care pleacă la prima oră a dimineţii de la Suceava, respectiv de la Bucureşti, vor fi retrogradate la InterRegio. La prima vedere, pentru călători mutarea este benefică. Timpul de parcurs va rămâne acelaşi, în timp ce preţul la o călătorie de clasa a II-a scade cu aproximativ 30 de lei.
Trenurile IC care devin IR şi diferenţa de preţ
Concret, trenul IC 552 Suceava - Bucureşti Nord, care pleacă la 5.00 din Suceava şi ajunge la Bucureşti la 11.35, devine IR 10552. Timpul de parcurs rămâne acelaşi, şase ore şi 35 de minute, în timp ce preţul integral al unei călătorii la clasa a II-a scade de la 113 lei la 85 de lei.
Aceleaşi modificări sunt valabile şi la trenul IC 551, care pleacă de la Bucureşti Nord la 5.55 şi ajunge la Suceava la 12.29 şi care devine IR 10551. De precizat că aceste trenuri cu rang schimbat rămân la regimul de circulaţie al IC, adică doar de luni până vineri.
După aceste modificări, în rândul trenurilor care fac legătura între Suceava şi Bucureşti, şapte în timpul săptămânii şi cinci sâmbăta şi duminica, mai rămâne doar câte un singur IC.
Este vorba de trenurile de după-amiază, care pleacă de la 16.35 din Suceava, respectiv de la 17.00 din Bucureşti, şi care circulă doar de luni până vineri.
Trenurile IC, aproape la fel de lente ca cele IR dar mult mai scumpe
Retrogradarea trenurilor IC face parte din strategia de eficientizare a noii conduceri a CFR, mai multe garnituri din ţară urmând a nu mai circula ca IC. CFR intenţionează să păstreze puţine trenuri IC, cele care sunt eficiente şi au un număr de călători satisfăcător.
De altfel, rostul rangului IC este extrem de discutabil pe cele mai multe rute la CFR. Exemplul cel mai la îndemână este chiar ruta Suceava-Bucureşti. Trenurile IC parcurg traseul cu cel mult 20 de minute mai repede decât garniturile IR, în condiţii de confort aproximativ egale. Diferenţa de preţ este însă mare.
Trenurile Suceava-Cacica, viitor incert
În altă ordine de idei, circulaţia pe singura linie secundară din judeţ pe care mai operează CFR, Suceava-Cacica, este incertă în următoarea perioadă. După ce la ultimele licitaţii linia nu a fost închiriată de nici un operator privat, există discuţii legate de suspendarea trenurilor pe această rută. Strategia CFR este de a nu mai opera pe linii secundare, iar trenurile Suceava - Cacica au mai fost menţinute doar pentru că au un număr destul de important de călători. Deocamdată nu există o decizie de închidere a liniei, însă viitorul celor cinci perechi de trenuri Suceava-Cacica este incert.