Programul social „Euro 200” oferă posibilitatea elevilor cu resurse materiale reduse să-şi cumpere un calculator, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) oferind, în acest sens, câte un bon valoric de 200 de euro. Conform legislaţiei în vigoare, beneficiarii ajutorului sunt elevi şi studenţi din învăţământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu venituri brute lunare de maximum 150 de lei pe membru de familie.
Cuantumul bonului valoric reprezintă echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României, pentru ultima zi a lunii precedente achiziţiei.Acordarea ajutorului financiar se realizează în ordinea crescătoare a venitului brut lunar pe membru de familie, în limita sumelor alocate cu această destinaţie în bugetulministerului.
În anul 2012, elevii şi studenţii suceveni şi-au adjudecat poziţia a doua, în ceea ce priveşte numărul de cereri depuse şi aprobate pentru acordarea ajutorului financiar de 200 de euro necesar achiziţionării unui calculator. 1.227 de elevi şi 11 studenţi suceveni au beneficiat de voucherul de 200 de euro, prima poziţie fiind ocupată de judeţul Iaşi, pe locul al treilea fiind clasat judeţul Vaslui.
În ţară, în 2012, 20.610 elevi şi studenţi au primit cupoane valorice pentru achiziţionarea de computere.
Cererile vor fi depuse la secretariatele unităţilor de învăţământ
Cei care doresc să se înscrie în programul „Euro 200” trebuie să depună o cerere până la data de 21 aprilie. Evaluarea cererilor de către comisiile din unităţile şi instituţiile de învăţământ, împreună cu comisiile de anchetă socială, se va desfăşura în perioada 19 aprilie - 19 mai. Afişarea pe portalul MEN a listei de cereri eligibile se va face în data de 31 mai, iar afişarea listei de beneficiari aprobată prin ordin de ministru se va face în data de 1 iunie. Calculatoarele trebuie achiziţionate între 24 iunie şi 31 august, după această dată tichetele valorice pierzându-şi valabilitatea.
Cererea depusă la secretariatul unităţii de învăţământ va fi însoţită de o serie de documente: copie a certificatului de naştere sau a actului de identitate al elevului, copie a actului de identitate al părintelui, acte doveditoare privind veniturile familiei, declaraţie pe propria răspundere a părintelui că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut şi că dispune de diferenţa de bani pentru achiziţionarea unui calculator cu o configuraţie minimă standard, adeverinţă eliberată de către unitatea de învăţământ din care să rezulte media generală din anul şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea ajutorului financiar şi adeverinţă din care să rezulte numărul absenţelor nemotivate din anul şcolar precedent.
( 6 apr 2013, 14:16:48
Mi-am luat anul trecut de la ei prin program si am vazut ca au si anul acesta. Mi-au dat si o imprimanta cadou si transport gratuit. Anul asta vad ca dau camere foto. Poate va ajuta.
☭ ϑ
succes!