Începând cu anul 1983, ziua de 15 martie marchează Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. În întreaga lume au loc manifestări care aduc la cunoştinţa publicului importanţa cunoaşterii şi protejării drepturilor oamenilor în calitatea lor de consumatori.
La Suceava, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor este marcată prin activităţi de informare a acestora asupra drepturilor pe care le au, drepturi în concordanţă cu legislaţia naţională şi europeană.
Ca în fiecare an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava organizează întâlniri cu operatori economici în vederea dezbaterilor pe tema legislaţiei protecţiei consumatorilor, a problemelor uzuale cu care se confruntă aceştia şi a modului în care le sunt soluţionate direct sau cu ajutorul CJPC aceste probleme.
Potrivit comisarului-şef al CJPC Suceava, Vasile Latiş, „în cadrul întâlnirilor programate la Suceava, Fălticeni, Rădăuţi, Câmpulung, Vatra Dornei şi Gura Humorului sunt dezbătute probleme concrete cu care se confruntă atât consumatorii, cât şi Asociaţiile pentru Protecţia Consumatorilor, dar şi aspecte ale legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor care să fie înţelese de o masă largă de consumatori”.
Totodată, CJPC Suceava a hotărât să marcheze Ziua Mondială a Consumatorilor prin continuarea colaborării cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, în vederea organizării fazei judeţene a concursului „Alege! E dreptul tău”, ediţia a XI-a. Faza judeţeană va avea loc astăzi, iar copiii care se vor evidenţia vor primi cadouri.
Protecţia drepturilor consumatorului, vizibilă în tot mai multe domenii
Conform lui Vasile Latiş, ziua de 15 martie 1962 reprezintă momentul istoric al naşterii mişcării mondiale privind protecţia consumatorilor, mişcare care a luat naştere în Statele Unite, în timpul preşedintelui J.F. Kennedy. Acesta s-a adresat Congresului American susţinând existenţa a patru drepturi fundamentale, şi anume: dreptul la securitate, informare, de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse şi servicii. Aceste drepturi, ulterior extinse şi adoptate, au servit drept model de referinţă în elaborarea legilor de protecţie a consumatorilor care au apărut în anii '70-'80.
„Tendinţa oferirii unei protecţii a drepturilor consumatorilor este vizibilă în tot mai multe sfere de activitate, de la legislaţia financiar-bancară, la legislaţia bunurilor de folosinţă îndelungată, a produselor alimentare şi nealimentare, a celor cosmetice etc.”, a completat Latiş.
(15 mar 2013, 12:07:17
,,PROBLEMELE AU FOST DISCUTATE DE INSPECTORII NOSTRI''
,,IN URMA CARORA S-AU TRAS ANUMITE CONCLUZII''.DRAZVUITY!!!