În perioada 24 februarie - 3 martie 2013, un grup de elevi şi profesori de la colegiile „Samuil Isopescu” şi „Petru Rareş” din Suceava au participat la Seminarul Internaţional intitulat „Youth In Dialogue With Green Economy”, găzduit de Academia Europa din Otzenhausen (Germania). Seminarul face parte din proiectul „Tineret în Acţiune”, la această iniţiativă participând elevi şi profesori de la liceele din Nidda (Germania), Modica (Italia), Helsinki (Finlanda) şi din Suceava. Echipa română a fost alcătuită din 12 elevi, îndrumaţi de prof. Cristina Rîşca (coordonator de proiect) şi prof. Tiberiu Ambrozie.
Activităţile seminarului au cuprins o tematică complexă: definirea economiei verzi, exerciţii de comunicare interculturală, dezbatere privind efectele crizei economice asupra populaţiei, discuţii despre resurse şi stil de viaţă, ateliere de lucru. Participanţii au lucrat pe ateliere în echipe multinaţionale, urmărindu-se dezvoltarea creativităţii şi imaginaţiei elevilor.
Elevii au învăţat despre politicile europene de protecţia mediului
Programul de lucru din cadrul academiei a fost completat de o serie de activităţi complementare propuse de organizatori: activitatea sportivă din parcul de aventură Taben Rodt, vizitarea oraşului Trier (cel mai vechi oraş de pe teritoriul actual al Germaniei), vizitarea centralei E.ON Neunkirchen, un model de centrală termică bazată pe prelucrarea deşeurilor, şi vizitarea parcului de energii alternative Morbach.
Directorul Colegiului Tehnic ,,Samuil Isopescu”, prof. Amalia Popescu, a afirmat faptul că ,,prin intermediul acestui proiect şi al altor demersuri similare ne dorim să înregistrăm o creştere a calităţii actului educaţional la liceul nostru, astfel încât formarea profesională a tinerilor elevi de la cursurile de zi, frecvenţă redusă şi seral, şcoala profesională, şcoala de maiştri şi şcoala postliceală să devină una în acord cu cerinţele pieţei muncii din ţară şi din Europa”.
Aceasta a mai declarat că acest tip de seminar oferă elevilor şi profesorilor posibilitatea de a colabora, de a acumula cunoştinţe noi privind politicile europene de protecţia mediului şi dezvoltare durabilă, de a cunoaşte diversitatea culturală, de a optimiza comunicarea în limbi străine şi de a sesiza unitatea în diversitate, specifică Uniunii Europene. Munca pe atelierele de lucru a dezvoltat abilitatea participanţilor de a lucra în echipe, stimulând cooperarea, determinând tinerii să analizeze fenomene globale prezente în lumea contemporană, să-şi dezvolte gândirea economică, schimbul de idei şi informaţii.