Cu câteva zile în urmă, la Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera” a avut loc finalizarea proiectului GROW, proiect dezvoltat în parteneriat de biblioteca publică judeţeană şi AIESC Suceava.
Proiectul GROW a antrenat, pe parcursul a şase săptămâni, un număr de 190 de elevi din clasele a IX-a şi a X-a
Proiectul GROW, program inovativ de educaţie non-formală construit cu scopul de a oferi tinerilor un conţinut educaţional complementar activităţii şcolare, a antrenat pe parcursul a şase săptămâni de pregătire (perioada 3 februarie - 9 martie a.c.) un număr de 190 de elevi din clasele a IX-a şi a X-a de la liceele dinBotoşani, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Gura Humorului, Rădăuţi şi Suceava.
Elevii au participat la sesiuni pe teme de comunicare, autodescoperire, proactivitate, managementul timpului, gestionarea resurselor financiare personale şi dezbateri pe diferite subiecte.
Sesiunile au fost susţinute în totalitate în limba engleză de trei studenţi voluntari: Elizabeth Boyd, din SUA, pentru elevii din clasa a IX-a, Jawwad Aziz, din Pakistan, şi Daniel Johns, din China, pentru elevii din clasa a X-a.
O parte din elevii acceptaţi în proiect au fost implicaţi şi în organizarea evenimentului Global Village, care a avut loc pe 23 februarie la Iulius Mall Suceava, eveniment în cadrul căruia s-au prezentat obiceiuri şi tradiţii din mai multe ţări, între care şi ţările de provenienţă ale studenţilor voluntari.
Finalizarea proiectului care a avut loc sâmbătă, 9 martie, a fost marcată printr-o ceremonie de închidere, în cadrul căreia elevii şi formatorii şi-au împărtăşit impresiile cu privire la experienţa trăită în acest proiect. Participarea elevilor la GROW a fost recunoscută de AIESEC Suceava şi Şcoala de Valori prin acordarea unor diplome care atestă cunoştinţele dobândite.
Referindu-se la experienţa avută, Sergiu Iliuţă, participant la modulul pentru clasa a X-a, a spus că participarea la proiect i-a oferit prilejul să cunoască mulţi tineri, că a reuşit să înveţe o serie de lucruri despre culturile altor ţări, că şi-a suplimentat doza de încredere în sine.
„Cu ajutorul trainerilor - a precizat el - ne-am dat seama de faptul că viaţa nu înseamnă doar bani, iar în anii care vor urma ar trebui să ne creăm o balanţă între bunurile materiale şi lucrurile de care avem nevoie în interiorul nostru. Consider că cel mai important obiectiv pe care l-am îndeplinit în cadrul acestui proiect este reprezentat de modul în care voi putea să tratez conflictele cu alte persoane, devenind o persoană proactivă”.
„GROW oferă oportunităţi de învăţare nu doar pentru studenţi, ci şi pentru traineri”
Fiindcă proiectul GROW dezvoltă traineri şi elevi deopotrivă, Jawwad Aziz a vorbit despre impactul pe care l-a avut asupra sa:
„GROW oferă oportunităţi de învăţare nu doar pentru studenţi, ci şi pentru traineri. Să fiu trainer a fost o ocupaţie amuzantă şi plăcută. În această calitate a trebuit să fiu un model pentru studenţii mei, iar să fii un model înseamnă să fii responsabil, ambiţios şi atitudinea ta trebuie să reflecte asta. Acum, după închiderea proiectului, mă simt mai responsabil şi mai concentrat pe anumite probleme. Pe parcursul proiectului GROW am văzut cum unii din elevi s-au schimbat în bine, iar aceste schimbări m-au făcut să realizez faptul că proiectul acesta are un impact cu adevărat asupra elevilor mei. Dacă ar fi să descriu experienţa mea într-o singură frază aş spune simplu: O experienţă uimitoare care mi-a schimbat viaţa!”.
Un proiect de succes, care şi-a depăşit obiectivele iniţiale
GROW s-a dovedit a fi un proiect de succes, care şi-a depăşit obiectivele iniţiale, oferindu-le atât elevilor, cât şi studenţilor voluntari posibilitatea de a participa la o experienţă aparte.
GROW a fost desemnat în anul 2012, de către Parlamentul European, în cadrul Galei Charlemagne, ca fiind „cel mai bun proiect de educaţie de tineret din România”.