Legea junglei şi supremaţia celor cu influenţă domină de ani buni transportul public local din municipiul Suceava, în regim maxi-taxi, fără ca autorităţile să reacţioneze în vreun fel. O susţin mulţi dintre cei care cunosc bine sistemul, iar dovezile sunt foarte uşor de obţinut. Microbuze vechi, care nu au licenţă de transport, circulă zi de zi pe traseele importante din oraş şi dispar de pe străzi doar atunci când sunt controale.
Microbuze fără licenţă, fotografiate în trafic pe traseele 9 şi 15
În urma unor sesizări primite la redacţia Monitorului de Suceava, cu privire la maşini care nu sunt autorizate pentru transport public de persoane, în jumătate de oră am reuşit să fotografiem trei microbuze fără licenţă.
Microbuzele cu numerele de înmatriculare SV-05-FAM şi SV-13-FAM au fost surprinse de reporterii Monitorului de Suceava circulând miercuri pe traseul de maxi-taxi 9.
Un alt microbuz VW, SV-21-DMV, a fost fotografiat în timp ce circula pe traseul 15.
Nici una dintre aceste maşini, au confirmat ulterior reprezentanţii Primăriei municipiului Suceava, nu sunt autorizate pentru transport public de persoane. Sunt doar trei exemple, însă mai avem informaţii şi despre alte maşini care circulă zilnic pe rutele importante fără a avea licenţă.
Două firme la conducerea cărora apare acelaşi nume
Conform surselor noastre, în domeniul transportului public de persoane în regim maxi-taxi, la nivelul municipiului Suceava, microbuzele pirat aparţin unor mari firme care au licenţe pe trasee. Concret, acestea scot în trafic maşinile autorizate pentru regim maxi-taxi, pe care le suplimentează însă cu altele fără licenţă. Bineînţeles că nu toţi îşi permit să facă asta.
Maşinile înmatriculate „FAM”, cel puţin cele licenţiate, aparţin firmei SC Family SRL Suceava, în timp ce microbuzele înmatriculate „DMV” aparţin firmei Trans DMV Europa.
Ambele sunt administrate de un anume Dinu Ungurean. El este asociat unic la SC Family SRL, în timp ce la Trans DMV Europa, o firmă mare, care efectuează şi curse internaţionale, mai sunt încă trei administratori: Mircea Tetel, Virgil Tetel şi Dalila Pascariu.
Am încercat, ieri, să-l contactăm telefonic pe Dinu Ungurean, administrator la ambele firme. Persoana care a răspuns la telefonul de contact al Family SRL Suceava ne-a spus că administratorul nu este momentan de găsit şi ne va contacta ulterior pe un telefon pe care i l-am oferite acesteia. Până la închiderea ediţiei nu ni s-a comunicat însă nici un punct de vedere.
Microbuzele fără licenţă, „invizibile” pentru autorităţi
Verificarea acestor maşini se poate face foarte uşor, în cadrul acţiunilor de control în trafic. Inspectorii Primăriei municipiului Suceava pot face control doar însoţiţi de poliţişti rutieri. În ultima vreme, din cauza numărului mare de accidente, Poliţia Rutieră a aplicat multe amenzi, la nivel de judeţ, transportatorilor de persoane. În ceea ce priveşte microbuzele maxi-taxi din Suceava, ultimele amenzi au fost aplicate la finele anului trecut.
Atribuţii prioritare pe controlul transportatorilor de persoane au însă inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Control al Traficului (ISCTR) Suceava. Cum circulă aceste maşini fără licenţă prin tot oraşul, fără a fi „observate” de echipajele de control, asta este o întrebare la care un răspuns nu este greu de intuit.
Rămâne de văzut cine şi dacă va reacţiona în cazul acestor ilegalităţi evidente.
( 1 mar 2013, 11:20:46
-----
* Don Quilote de la Panciu, ai totuși o scuză în faptul că afecțiunile psihice specifice „senectuții” se agravează la echinocții.
Cei mai tineri și în putere sunt mai mult decât comprehensibili față de ... situația voastră jenantă. Trebuie să vă duceți și voi într-un fel secera ce v-a lobotomizat simțul onoarei și ciocanul ce v-a strivit frica de penibil.