Stadionul Areni, situat în imediata apropiere a sediului Primăriei Suceava, ar putea fi moneda de schimb care ar aduce municipiului reşedinţă de judeţ un nou stadion, modern, dar situat la ieşirea din oraş înspre Moara.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a precizat că a fost căutat de reprezentanţii unei mari firme italiene, Astaldi, cu care s-a şi întâlnit săptămâna trecută, la Bucureşti, aceştia manifestându-şi interesul vizavi de realizarea unui nou stadion.
„Realizarea unui complex sportiv la Suceava este un proiect mai vechi pe care l-am iniţiat, dar care nu a fost abandonat. Acesta cuprinde sală polivalentă, stadion şi bazin de înot, valoarea totală a investiţiilor fiind de 60 de milioane de euro. Numai că stadionul ne este cel mai necesar, mai mult chiar decât celelalte investiţii prevăzute în complexul sportiv. Peluzele actualului stadion stau să cadă, el nu este autorizat...e clar, ne trebuie un stadion nou. Soluţia cea mai corectă ar fi acest parteneriat public-privat”, a declarat Ion Lungu.
Edilul sucevean a precizat că deocamdată, discuţiile purtate cu reprezentanţii firmei Astaldi sunt doar la nivel de principiu şi că, pentru a fi puse în practică, este necesară o scrisoare de intenţie din partea lor, care să fie aprobată în Consiliul Local.
„Iată că după o perioadă în care nu ne-a mai întrebat nimeni de acest proiect, chiar şi acum, pe timp de criză, o firmă este interesată să se implice într-un proiect de realizare a unui stadion la Suceava. Problema se pune cum se amortizează costurile acestui stadion? Din vânzarea de bilete şi meciuri sigur nu se amortizează. De aceea cred că vom lua în calcul vechea variantă, de a pune la dispoziţia investitorului actualul stadion, mai exact terenul de acolo, pentru a-şi putea amortiza investiţia”, a spus primarul Sucevei.
Constructorul italian Astaldi, care a realizat Pasajul Basarab şi stadionul Arena Naţională din Capitală, contribuind şi la realizarea stadionului de la Cluj, a câştigat anul trecut contracte totale în valoare de 702 de milioane de euro, pentru reabilitări de căi ferate, construcţii de magistrale de metrou sau de autostrăzi, potrivit raportului financiar al companiei.
(14 feb 2013, 11:14:37